مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

رشد و تعالی آموزش و پرورش نیازمند توجه جدی مسئولان است

قم(پانا) - مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت بدون شک رشد و تعالی آموزش و پرورش هر جامعه نیازمند توجه جدی مسئولان است و تشکیل مجمع خیرین فرهنگی نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
رشد و تعالی آموزش و پرورش نیازمند توجه جدی مسئولان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی و آموزش و پرورش استان قم، آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تبریک سال نو و ایام معنوی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید به دنبال منابع پایدار باشد و داشتن این ظرفیت برای تحقق سند تحول بنیادین یکی از فرصت‌های بسیار مهم و اثرگذار است.
اعرافی ادامه داد: بدون شک رشد و تعالی آموزش و پرورش هر جامعه باید با توجه جدی مسئولین همراه گردد و تشکیل مجمع خیرین فرهنگی و تامین اعتبار پایدار نیز در کشور عزیزمان باید با همراهی و هماهنگی مسئولین به عنوان یک نقش پررنگ مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: وجود روحانیون در مدارس بسیار مهم و ضروری است و روحانیون عزیز باید ابتدا آموزش‌های لازم را به صورت عمیق و شایسته و با اطلاعات جامع و کامل فرا گیرند و سپس راهی مدارس شوند و حوزه علمیه برای تحقق این مهم همواره در کنار آموزش و پرورش خواهد بود.
امام جمعه قم در ادامه با خرسندی از بازگشایی مجدد مدارس و آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ابراز امیدواری کرد» در مدت باقیمانده سال تحصیلی بتوان نسبت به جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان و پیشگیری از سایر آسیب‌های احتمالی اقدامات شایسته‌ای را انجام داد .
مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز با تقدیر از همدلی و همراهی حوزه های علمیه با آموزش و پرورش، تشکیل مجمع فرهنگیان جوان و کارگروه‌های مجازی را از جمله برنامه‌های اجرا شده در مدت زمان مسئولیت خود عنوان کرد و‌ گفت: در 11 آموزشگاه سطح استان، به منظور جبران افت تحصیلی دانش آموزان پایگاه های مطالعه با عنوان «اعتکاف علمی» برگزار شده و بیش از ۵۰۰ دانش آموز پایه دوازدهم در شرایط ویژه دراین فضاهای خاص با نظارت اساتید و مشاوران متخصص تعلیم و تربیت به مطالعه پرداختند.
وی اسکان نوروزی، تشکیل جلسات معارف مهدوی با همکاری مدرسه علمیه معصومیه، برنامه های تخصصی بازگشایی مدارس، تشکیل کارگروه‌های ناظر و بازرس در مدارس را از دیگر برنامه‌های خود و مجموعه عوامل عنوان کرد و افزود: تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن اهداف آموزش و پرورش در مسیر سند تحول بنیادین به کار خواهیم بست که در این طریق رهنمودهای مسئولین عزیز و بزرگان دین و شخصیت‌های ملی و مذهبی در استان راهگشا خواهد بود.
در این دیدار، حجت الاسلام محمد امینیان و نادر کریمی بیرانوند معاونان پرورشی و فرهنگی و آموزش متوسطه اداره کل نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار