بازدید معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از 5 مدرسه استان گیلان

رشت (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان همزمان با بازگشایی حضوری مدارس، از 3 مدرسه ناحیه 1 رشت و 2 مدرسه منطقه تولمات بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از 5 مدرسه استان گیلان

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان، امروز بار دیگر عطر خوش حضور دانش آموزان در مدارس پیچید تا پس از دو سال دوری، دانش آموزان یک بار دیگر با گام نهادن در واحدهای آموزشی، باقیمانده سال تحصیلی 1401 _ 1400 را در آغازین روزهای قرن 15 خورشیدی جشن بگیرند.

مدارس پس از گسترش ویروس کرونا از اول اسفندماه سال ۹۸ به صورت فیزیکی تعطیل شدند و آموزش و یادگیری در قاب‌های کوچک تلفن همراه به دور از هیاهوی دانش آموزان با همکلاسی‌های خود ادامه یافت. با طولانی شدن تعطیلات مدارس، لازم بود تا آموزش به کودکان به صورت مجازی ادامه یابد. در این مسیر توسعه ابزارهای الکترونیک و گسترش اینترنت کمک شایانی به آموزش غیرحضوری در مدارس کرد. در کشور ما نیز بحث آموزش غیرحضوری با ادامه محدودیت‌های کرونایی در سال ۱۳۹۹ رنگ واقعیت به خود گرفت و مدارس به کمک شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های موجود به دنبال تداوم آموزش بودند. راه اندازی سامانه شاد یکی از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش در مواجهه با فضای جدید و جلوگیری از توقف مدارس بود. با فروکش کردن کرونا و واکسیناسیون چندباره خیل عظیم دانش آموزان و فرهنگیان، شرایط برای آموزش حضوری دانش آموزان بیش از پیش مهیا شده است. سرانجام پس از تمامی فراز و فرود‌های آموزشی در سه سال گذشته، ستاد ملی مقابله با کرونا ششم فروردین ماه در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی تصمیم به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را در ۱۴ فروردین گرفت و مدارس و مراکز آموزشی امروز بعد از ۲۵ ماه دوری دانش آموزان از کلاس‌های درس شور و نشاط دوباره گرفت.

جمیل عباسی غریب نیز در حاشیه بازدید از مدارس شاهد مسیبی، 17 شهریور و « آوا » ی ناحیه یک رشت با اشاره به اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان اظهار کرد: دانش آموزان با حضور در مدارس، زندگی جمعی را تمرین می کنند و علاوه بر آموزش دروس، استعدادهای خود را با کمک مربیان شناسایی می کنند.

وی با تأکید بر غیرقابل جایگرین بودن نیروی انسانی در فرآیند تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: دانش آموزان با آمدن به مدرسه، تشکیل گروه همسالان و راهنمایی های هدفمند معلمان گام های بلندی در تعالی علمی و عملی خود برمی دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان همچنین با حضور در مدارس شهید رهبر ابراهیمی و شهدای ماتک بخش تولمات در جریان آخرین وضعیت آموزش حضوری دانش آموزان این بخش قرار گرفت.

عباسی غریب در این دیدارها با تقدیر از مجاهدت های معلمان در سه سال اخیر و گرامیداشت فرهنگیان در گذشته از بیماری کرونا عنوان کرد: با وجود شبکه های مجازی متنوع اما واقعیت این است که هیچ امکانی نمی تواند جایگزین نیروی انسانی و معلمان عزیز شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری خانواده ها بتوانیم روزهای باقیمانده سال تحصیلی را با بیشترین بهره وری به پایان برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار