آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی در استان اردبیل از اوایل امسال

اردبیل(پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد متقاضیان زمین که تمایل به تغییر کاربری دارند، درخواست خود را به راه و شهرسازی استان ارائه کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی در استان اردبیل از اوایل امسال

به گزارش اداره کل مسکن و شهرسازی اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه عملیات اجرایی مسکن ملی در استان اردبیل بزودی آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان زمین که تمایل به تغییر کاربری زمین های خود دارند، می‌توانند درخواست خود را به راه و شهرسازی استان ارائه کنند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با تأمین زمین در شهر اردبیل، ساخت واحد‌های مسکونی برای متقاضیان آغاز شود و انتظار می‌رود متقاضیان با پرداخت به موقع مبالغ، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن را در احداث این واحد‌ها کمک و یاری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با رد شایعاتی مبنی برتأمین زمین از محدوده شهر‌ها با نام اراضی کشاورزی، افزود: به هیچ وجه برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، اقدام غیرقانونی انجام نمی‌شود و با اخذ مجوز قانونی، تغییر کاربری‌ها با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌ها انجام خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: متقاضیان زمین که تمایل به تغییر کاربری دارند، می‌توانند درخواست خود را به راه و شهرسازی استان ارائه کنند تا با اخذ مجوز و طرح موضوع در جلسات شورای مسکن استان امکان صدور مجوز‌های قانونی در محدوده شهر‌ها برای اراضی درجه سه و چهار فراهم شود.

وی بیان کرد: در اکثر شهر‌ها تأمین زمین رایگان برای احداث مسکن انجام شده و در شهر اردبیل نیز برخی محدودیت‌ها رفع و تلاش می‌شود با اخذ مجوز کارگروه امور زیر بنایی، شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی زمین مورد نیاز را تأمین و در اختیار سازندگان قرار دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به افزایش پرداخت تسهیلات مسکن اشاره کرد وگفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی تا ۷۰ درصد منابع ساخت این واحد‌ها از طریق تسهیلات بانکی تأمین شده و مابقی به عنوان آورده متقاضیان مورد توجه قرار می‌گیرد.

حیدری اضافه کرد: از همین روز‌های نخستین سال ۱۴۰۱ تلاش بر این است تا در شهر اردبیل راه و شهرسازی استان و در سایر شهرستان‌ها هم بنیاد مسکن مسئولیت احداث مسکن نهضت ملی را عهده‌دار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار