۷۰ درصد زمین مورد نیاز نهصت ملی مسکن در فارس تامین شده است

شیراز (پانا) - دبیر قرارگاه جهادی مسکن در استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس اولین استان در کشور است که اقدام به تشکیل قرارگاه جهادی مسکن از چهارماه گذشته کرده‌ است، گفت نقش اصلی این قرارگاه سرعت‌بخشی و ایجاد هماهنگی لازم برای تحقق جهش تولید مسکن و نهضت ملی مسکن است.

کد مطلب: ۱۲۶۸۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
۷۰ درصد زمین مورد نیاز نهصت ملی مسکن در فارس تامین شده است

ناصر شمس امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در قرارگاه جهادی مسکن، نهادها و دستگاه‌های مرتبط در این قرارگاه ایفای نقش دارند و زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن با توجه به تجربه‌ای که کشور در مسکن مهر و اقدام ملی مسکن داشته تجمیع شده است تا با بهره‌گیری از آن بهترین‌ها در بحث مسکن ارائه شود.

وی گفت: تاکنون ۲۸۹ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن، ثبت‌نام کرده‌اند و پایش به منظور صحت‌سنجی آغاز شده و در برخی از شهرها تا ۵۰ درصد پایش پیش رفته است و اجرای عملیات‌ها نیز آغاز شده است‌.

وی ادامه داد: در گام نخست و در بحث تامین زمین در برخی از شهرها انجام شده و تاکنون ۷۰ درصد زمین مورد نیاز این پروژه در استان تامین شده و هماهنگی لازم با بانک‌ها برای ارایه تسهیلات انجام شده است.

شمس افزود: هم اکنون جایگاه استان فارس در بحث تامین زمین و اقدام برای نهضت ملی مسکن در ردیف ۲۱ ام در کشور است و مسئله تامین زمین در کل کشور در کلان‌شهرها از اساسی‌ترین مشکلات است.

وی ادامه داد: ما در طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر زمین‌های دولت به دنبال زمین‌های مازاد ادارات هم رفته‌ایم و حتی در برخی از شهرها به دنبال توافق با مالکین خصوصی برای تامین زمین هم رفتیم و در همین راستا تاکنون ۷۰ درصد زمین مورد نیاز طرح تامین شده است.

مدیر کل دفتر فنی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه مسکن را تامین زمین در بر می‌گیرد که با توجه به قانونی که مصوب شد از زمین‌های دولتی که در اختیار ادارات است استفاده کنند تا بخش بسیاری از بار هزینه‌های مصرف‌کنندگان کاهش یابد و نیاز به پرداخت هزینه زمین نداشته باشند.

امیرحسین جمشیدی در ادامه گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای این طرح تامین شده و جلسات تفویص اختیار آن به نهادها برگزار شده و برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر مصوب شده تا بدون ارجاع به شورای عالی مسکن کار ساخت و ساز پیش رود.

وی اظهار کرد: ۱۲ هزار هکتار زمین دیگر نیز در نظر گرفته شده و در حال بررسی همه‌جانبه از جمله از نظر آسیب‌شناسی محیط زیستی در حال انجام است تا آمادگی برای ساخت ۲۶۰ هزار واحد مسکونی که سهمیه استان در چهارسال آینده است، محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار