استاندار تهران: طرح توسعه پارک علم و فناوری پردیس با حضور رئیس جمهور پیگیری شد

تهران (پانا) - استاندار تهران با بیان این که نزدیک ۶۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور در استان تهران مستقر هستند، گفت طرح توسعه پارک علم و فناوری پردیس با حضور رئیس جمهور پیگیری شد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار تهران: طرح توسعه پارک علم و فناوری پردیس با حضور رئیس جمهور پیگیری شد

نشست شورای اداری شهرستان پردیس روز سه شنبه و همراه با سفر سرزده حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به شهرستان برگزار شد.

محسن منصوری که در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کرد، در خصوص برنامه‌های سفر رئیس دولت به شهرستان پردیس اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم تولیدکنندگان در پردیس توسعه شرکت‌های دانش بنیان با توجه به مسائل محیط زیستی است، که این شرکت‌ها هم مداخلات محیط زیستی کمی دارند و هم زمینه برای پیشرفت آن‌ها فراهم است.

وی از افتتاح یک شرکت تولیدی با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومان توسط رئیس جمهور خبر داد و افزود: افتتاح این شرکت برای بیش از یکهزار نفر ایجاد شغل می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان تهران همچنین به دستور رئیس جمهور در شورای اداری پردیس در خصوص تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر این شهرستان اشاره کرد و افزود: باید تمام امکانات به طور جهادی فراهم شود، تا شاهد ایجاد زیرساخت‌ها برای ساکنان مسکن مهر پردیس باشیم.

استاندار تهران همچنین در بازدید رئیس جمهور از بیمارستان خیرساز نیمه کاره انصار الغدیر بومهن گفت: بیمارستان بومهن خیرساز بوده و ردیف بودجه ای نداشته است.

منصوری افزود: خیری که بیمارستان را می ساخت در حین ساخت مرحوم می شود و بعد از آن دانشگاه شهید بهشتی متولی شده که این بیمارستان را تکمیل کند.
وی اضافه کرد: منتهی چون اینجا خیرساز بوده و ردیف بودجه ای نداشته عملا اعتبار دادن به این پروژه امکان پذیر نبوده است.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: از دماوند تا تهران نزدیک ترین بیمارستان ها، امام حسین و شهدای تجریش است.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه با حضور در شهرستان پردیس ضمن بازدید از بیمارستان نیمه کاره انصار الغدیر بومهن، مسکن مهر پردیس و پارک علم و فناوری پردیس بازدید و بر ضرورت توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های نخبگانی تاکید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید ها برای تکمیل و رفع مشکلات این طرح ها و دستورات لازم را برای وزیران و مسئولان مربوطه صادر کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور ابتدا در بازدید میدانی از بیمارستان نیمه‌کاره انصار الغدیر بومهن به وزیر بهداشت و درمان و استاندار تهران دستور داد اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان را تامین کنند تا در ۶ماه آینده تکمیل شود و در اختیار مردم این منطقه قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور همچنین در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس به وزارت راه‌وشهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط دستور داد، در اقدامی جهادی، عقب‌افتادگی‌ها در تکمیل واحدهای مسکن مهر را سریعا جبران و زمینه تحویل واحدهای باقیمانده را به متقاضیان فراهم کنند.

آیت‌الله رئیسی با حضور در محل فاز ۹ شهر جدید پردیس، در گفت‌وگوی رودررو با ساکنان منطقه، مردم محلی و متقاضیان مسکن مهر و همچنین گزارش وزیر راه و شهرسازی و مسئولان شرکت عمران پردیس، در جریان مشکلات واحدهای مسکن مهر در پردیس قرار گرفت.

در این بازدید وزیر راه و شهرسازی گزارشی از موقعیت مکانی و اراضی الحاقی برای طرح نهضت ملی مسکن و نیز مشکلات موجود در مسیر تکمیل واحدهای مسکن مهر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آماده سازی شبکه‌های زیربنایی و روبنایی فازهای مسکونی منطقه پردیس ارائه کرد.

رئیس‌جمهور همچنین در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی ضرورت تهیه آسان و ارزان دارو توسط مردم را مورد تاکید قرار داد. در ادامه، از پنج محصول دارویی دانش‌بنیان در حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.
دکتر رئیسی در این بازدید از شرکت دانش بنیان آریاطب فیروز در جریان مراحل تولید دستگاههای همودیالیز قرار گرفت. این شرکت ظرفیت تولید سالیانه ۲هزار دستگاه همودیالیز را دارد.
رئیس‌جمهور همچنین از بخشهای مختلف شرکت دارویی دانش‌بنیان زیست‌تخمیر و آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات پروبیوتیک و مکمل‌های دارویی بازدید کرد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدد ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار