۸ هزار دانش آموز بوشهری، در مدارس شاهد تحصیل می کنند

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست با شورای معاونان و مشاوران اداره کل گفت ۸ هزار و ۴۹۷ دانش آموز در همه دوره های تحصیلی در ۲۷ مدرسه شاهد استان تحصیل می کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۶۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
۸ هزار دانش آموز بوشهری، در مدارس شاهد تحصیل می کنند

علی موحدی در نشست با شورای معاونان و مشاوران اداره کل گفت: در نوروز امسال، تاکنون بیش از ۷۷ هزار مهمان فرهنگی در مدارس، خانه‌های معلم و اردوگاه های دانش‌آموزی پذیرش شده‌اند.

وی افزود: علیرغم اینکه اعتبار و بودجه مشخصی برای ستاد اسکان اختصاص داده نشده بود، اما روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و مدیران مدارس با کار جهادی و انقلابی، شرایط اقامت مهمانان را فراهم آورده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه حضور مسافران نوروزی فراتر از انتظاراست، اظهار کرد: برای مدیریت این تعداد گردشگر، باید زیرساخت‌های استان تقویت شود.

موحدی با بیان اینکه اعتقاد دیرینه قلبی و عمیق مذهبی به شهید و شهادت، ویژگی برجسته مردم استان بوشهر است، عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری، ۵۸۲ یادواره شهید با عنوان "لاله‌های روشن" به نام و یاد ۵۸۲ شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این راستا و با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

موحدی استان بوشهر را از معدود استان‌هایی دانست که سند تحول بنیادین را بصورت عملی اجرایی کرده‌اند، یادآور شد: دانش‌آموزانی که محصول فعالیت‌های علمی، آموزشی و تربیتی هستند، به عنوان دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی در سه سطح استانی، منطقه‌‌ای و مدرسه شناسایی و تجلیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی برای دومین سال متوالی، در مدارس دوره تحصیلی متوسطه دوم در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: فراخوان همایش‌های ملی مدرسه و خانواده تراز انقلاب اسلامی به عنوان دیگر پیوست‌های عملی سند تحول بنیادین، منتشر شده است و همایش نهایی این دو طرح، در تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

موحدی عنوان کرد: 5 هزار و 563 دانش‌آموز در دوره تحصیلی ابتدایی، یکهزار و 684 دانش‌آموز در طول دوره تحصیلی متوسطه اول و یک‌هزار و 250 دانش‌آموز در دوره تحصیلی متوسطه دوم در ۲۷ مدرسه شاهد استان، مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه مدارس شاهد از نظر تربیتی، اخلاقی و علمی باید جزو بهترین مدارس باشند، افزود: برای تحقق این مهم باید دستورالعمل ورود و پذیرش و ثبت نام مدارس شاهد بازنگری شود.

وی در پایان گفت: باید مدیران و معلمانی در مدارس شاهد فعالیت کنند که از هر نظر الگوی عملی، رفتاری و اخلاقی باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار