مروری بر مهمترین اخبار حوزه اجتماعی در سالی که گذشت؛

مردادماه 1400؛ کرونای «دلتا» کشور را فراگرفت

تهران (پانا) - موج پنجم کرونا در مردادماه سال 1400 آغاز شد. موجی که با کرونای دلتا در کشور شیوع پیدا کرد و در کل کشور گسترش تسری یافت و بیشترین تعداد قربانی ناشی از بیماری کرونا در ایران در این موج صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۲۶۶۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مردادماه 1400؛ کرونای «دلتا» کشور را فراگرفت

پنجمین‌ماه سال 1400 شاهد حوادث و رویدادهای بسیاری در حوزه اجتماعی بود که مهم‌ترین این رویدادها در ادامه آمده است:

پایین‌آمدن سن واکسیناسیون کرونا

فرایند واکسیانسیون علیه بیماری کرونا با ورود محموله‌های بزرگ واکسن به کشور در مردادماه شدت گرفت و دولت توانست طبق گروه‌بندی مشخص گروه‌های هدف را واکسینه کند و سن واکسیناسیون در کشور به 47 سال رسید. در عین حال همچنین در پنجمین‌ماه سال گذشته واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی شهری، ریلی، جاده‌‌ای، دریایی و هوائی، زندانیان سراسر کشور، معلمان، خبرنگاران و بیماران دیابتی آغاز شد.

موج سهمگین کرونا

مردادماه سالی که گذشت کشور با موج سهمگین کرونا دست‌و‌پنجه نرم کرد و هشدارهای مسئولان نیز کارساز نبود. علیرضا رئیسی، سخنگوی وقت ستاد ملی مقابله با کرونا میزان بستری و ورود به بیمارستان‌ها را روندی افزایشی اعلام و تاکید کرد که تخت‌های بیمارستان‌ها در حال پُرشدن است. وی همچنین تاکید کرده بود که کشور درگیر موج بسیار سهمگین‌تری شده است.

تعطیلی سراسری در کشور

با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا طی مردادماه سالی که گذشت، محدودیت‌های جدید کرونایی نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا وضع شد. بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا کشور به مدت 6 روز تعطیل شد. همه مشاغل به جز گروه یک مشاغل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های بیماری کرونا تعطیل شدند.

پایان کار شورای شهر پنجم و آغاز به کار شورای ششم

در مردادماه سالی که سپری شد، پنجمین دوره از شورای شهر تهران به فعالیت چهارساله خود پایان داد و شورای شهر ششم کار خود را آغاز کرد. مهدی اقراریان، سخنگوی شورای ششم تهران از برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای ششم و انتخاب «مهدی چمران» به عنوان رئیس و «پرویز سروری» به عنوان نایب رئیس شورا خبر داد.

زاکانی شهردار تهران شد

علیرضا زاکانی با ١٨ رای اعضای شورای شهر، در مردادماه سال 1400 شهردار منتخب شورا برای پایتخت شد. اعضای شورای ششم شهر تهران در دومین جلسه خود «علیرضا زاکانی» را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای، به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. زاکانی بعد از تایید و حکم وزیر کشور، به‌عنوان هجدهمین شهردار تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

اعطای مرخصی به 2 تن از متهمان محیط زیستی

نیلوفر بیانی و هومن جوکار دو تن از متهمان محیط زیستی هستند که برای اولین بار و پس از 3 سال از بازداشت خود توانستند در مردادماه سال 1400 با موافقت قاضی مربوطه به مرخصی بیایند.

رأی پرونده عنابستانی مشخص شد

انتشار فیلمی از نحوه برخورد علی‌اصغر عنابستانی با مامور وظیفه راهور (نیروی انتظامی) در بهمن‌ماه سال 99 حاشیه‌های زیادی را در فضای رسانه‌ای و مجازی در پی داشت. بر اساس این فیلم که به شکل گسترده در فضای مجازی منتشر شد، خودروی این نماینده حین عبور غیرقانونی از خط ویژه در یکی از خیابان‌های تهران با هشدار مامور راهور مواجه شد و به گفته یکی از شاهدان فیلم، سرانجام این مواجهه به جر و بحث و سیلی این نماینده بر صورت سرباز منجر شد. عنابستانی بعد از چند روز و در پی واکنش‌های گسترده شهروندان، ‌در ویدئویی از مردم به خاطر رفتار خود عذرخواهی کرد. پلیس راهور هم اعلام کرد که این موضوع را به شکل حقوقی پیگیری می‌کند. همچنین در مردادماه رأی بدوی پرونده «علی ‎اصغر عنابستانی» نماینده مجلس شورای اسلامی صادر شد و وی به اتهام ضربه (سیلی) به سرباز ناجا به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار