اجرای اولین ارکستر دانش‌آموزی ایران برای قدردانی از کادر درمان

تهران (پانا) - مدیر عامل یک مجتمع آموزشی اعلام کرد نماهنگ پرستار در آستانه سال و سده جدید با حضور دانش‌آموزان منطقه یک که اولین ارکستر دانش‌آموزی ایران است با هدف قدردانی از کادر درمان اجرا شد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای اولین ارکستر دانش‌آموزی ایران برای قدردانی از کادر درمان
سیدمهدی آل هاشمی؛ مدیر عامل مجتمع مهر آیین، در گفت‌وگو با پانا ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج)اعلام کرد: به مناسبت اعیاد ماه شعبان، شروع سال و سده جدید جهت قدردانی از زحمات کادر درمان نماهنگی باعنوان پرستار با اجرای اولین ارکستر دانش آموزی ایران در آخرین روزهای سال اجرا شد.
آل هاشمی با تشکر و قدردانی از زحمات کادر درمان گفت: زحمات کادر درمان به ویژه پرستاران ایثارگر چه قبل از کرونا و چه در این بیست و شش ماه درگیری با ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست. به عنوان یک فرهنگی، باید فرهنگ قدردانی و تشکر و سپاس را به شاگردانمان یاد می‌دادیم.
وی افزود: بیشترین نقش در کنترل این بیماری، با وجود تحریم‌ها و امکانات کم فقط و فقط کادر درمان به ویژه پرستاران عزیزمان داشتند و اگر عید نوروز امسال را با رعایت پروتکل‌ها می‌توانیم در جمع خانواده حضور داشته باشیم با فداکاری این عزیزان موفق به کنترل این ویروس شدیم.
آل هاشمی با ابراز امیدواری از بازخورد مثبت اجرای این نماهنگ در جامعه گفت: تمام خانواده مهرآیین، دانش آموزان، اولیا، کادر اجرایی و دبیران بی‌صبرانه‌ منتظر پخش این اثر بودیم. با توجه به کیفیت هنری بالای این اثر به احتمال فراوان بین جامعه هنری و مردم هم بازتاب خوبی خواهد داشت.
مدیر عامل مجتمع مهرآیین در ادامه گفت: به عنوان یک معلم بارها به شاگردانم گفته‌ام که دانش آموز بودن صرفا درس خواندن نیست و باید در طول این دوازده سال مهارتهای مختلف را کسب کنند. در طول اجرای این اثر، علاوه بر سازهای مختلف، دانش‌آموزان کار تیمی، تعهد، نظم، صبوری، تکرار و تکرار، دقت، استقامت و سختی بدنیا آوردن یک اثر را درک کردند و قطعا در آینده اجتماعی این عزیزان بسیار تاثیر گزار خواهد بود.
وی افزود: امیدوارم و انتظار دارم مسئولین آموزش و پرورش ضمن برطرف کردن موانع اجرای این قبیل کارها، به حمایت از دانش‌آموزان بپردازند. اگر در این سن و سال بتوانیم بچه‌ها را جذب موسیقی پاک و سالم کنیم مانند واکسن زدن، می‌توانیم از آینده آنان مطمئن شویم.
وی با اشاره به حضور دانش آموزان مقاطع مختلف از پیش دبستانی تا دبیرستان گفت: با توجه به اینکه مهرآیین مجتمع است و در هر دو بخش دختران و پسران فعالیت دارد، از هر شش مقطع دبستان و دبیرستان دوره اول و دبیرستان دوره دوم دخترانه و پسرانه استفاده شده است.
آل هاشمی در مورد ایده اولیه این کار گفت: تفکر اولیه این کار از بهار شروع شد و موضوع انتخاب شد و پس از آن با شاعر صحبت کردیم و به تدریج سبک کار و آهنگ و … نهایی شد. جهت انتخاب دانش آموزان مسئول هنری مجتمع سعید علیپور در همه واحدها اقدام به استعدادیابی کرد و صداهای مناسب و نوازنده‌های برتر این‌کار انتخاب شدند و قدم به قدم قطعات پازل تکمیل شد.
وی افزود: مشکلات زیادی همراه کار بود، از بیمار شدن افراد گروه گرفته تا امتحان‌های مهم کشوری. سفر رفتن، خسته شدن، استرس گرفتن و … در گروه ما دانش آموز کلاس اولی هم داریم و کار کردن با این فرشته‌ها حساسیت بسیار زیاد و روش خاصی دارد. حتی یکی از نوازنده‌ها دچار شکستگی کتف و دست شد که البته با اراده و علاقه با یکدست ساز بخش مربوط به خودش را نواخت.
آل هاشمی در ادامه با معرفی شاعر و آهنگساز این اثر گفت: شاعر این نماهنگ مهدی رحمان دوست، آهنگساز سعید علیپور و دانش آموزان با نواختن سازهای پیانو، چنگ، ویالون، سه تار، تار، سنتور، دف، تنبک و درامز در اجرای این اثر هنرنمایی کردند.
وی با اشاره به اهمیت هنر و نگاه ویژه به هنر و کارهای هنری گفت: مجتمع مهرآیین در بخش آموزشی بسیار موفق عمل کرده و دارای رتبه یک کنکور و دو کنکور در سه سال اخیر و همچنین مدال های مختلف المپیادهای علمی را کسب کرده است و در دپارتمان‌های مختلف پژوهش، آموزش، فرهنگی، هنری، ورزش، زبان، محیط زیست، میراث فرهنگی، گردشگری، روانشناسی، باشگاه سلامت و … فعال است اما نگاه به هنر و کار هنری جایگاه ویژه‌ای در تفکرات ما دارد.
مدیر عامل مجتمع مهر آیین، در پایان ضمن تشکر از سعید علیپور و سایر همکاران در بخش فرهنگی مجتمع مهرآیین و اولیای محترم که تا آخرین لحظه پای کار بودند؛ گفت: به عنوان یک نیروی آموزشی فرهنگی از مسئولین آموزش و پرورش انتظار دارم اگر به نسل سالم، آرام و علاقه مند به کشور و میهن فکر می کنند، از این قبیل کارها و از این سبک نگاه حمایت کنند.
گفتنی است؛ سال قبل اولین اثر بخش فرهنگی مجتمع مهرآیین، (ایران سرافراز) نام داشت و دومین اثر (پرستار) که در روز پایان سال و قرن پخش شد و آل هاشمی اعلام کرد که بعد از تعطیلات استارت سومین اثر را با موضوع صلح و همدلی آغاز خواهند کرد.
*دانش‌آموز خبرنگار پانا؛ ثنا رفیعا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار