مصوبه تغییر ساعت به مجلس بازگردانده شد 

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان خبر داد طرح تغییر ساعت رسمی کشور به مجلس باز گردانده شد .

کد مطلب: ۱۲۶۵۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مصوبه تغییر ساعت به مجلس بازگردانده شد 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف اظهار داشت: طرح تغییر ساعت رسمی کشور در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، نسبت به برخی مفاد آن ابهام وجود داشت.

‏وی افزود: ابهام شورای نگهبان از این جهت بود که نسخ قانون فعلی که در این مصوبه هم آمده بود آیا تغییر رسمی کشور در صلاحیت و اختیار دولت خواهد بود یا خیر؟ نسبت به این موضوع ابهام وجود داشت بعد از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: واقعیت این است بدون موضوع شناسی و‌ بررسی فنی امکان اظهارنظر درباره مصوبات وجود ندارد و تشخیص ابهامات و‌ مغایرات شرعی و قانون اساسی از طرف شورای نگهبان نتیجه بررسی‌های فنی و مقدماتی است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که اول فروردین ساعت‌ها جلو کشیده می‌شود و اگر مجلس در سال جدید مصوبه را اصلاح و‌ در نهایت مورد تایید شوای نگهبان قرار بگیرید تکلیف چیست؟ افزود: باید مصوبه در دستور کار کمیسیون و‌ صحن مجلس قرار بگیرد و‌ یعد از اصلاح ما مجدد مصوبه را بررسی خواهیم کرد و طبیعتا مفاد آن تغییراتی نسبت به زمان و‌ سازو‌کارها خواهد داشت و اینکه اختیارات دولت تا چه حد خواهد بود ما مصوبه جدید را رسیدگی خواهیم کرد.

طحان نظیف در پایان تاکید کرد: بر اساس قانون اول فروردین ساعت رسمی کشور یکساعت به جلو کشیده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار