محسن ایوبی رییس سازمان دانش‌آموزی شهرستان بهار خبر داد:

برگزاری نخستین جلسه مجلس دانش‌آموزی استان در بین مناطق 19 گانه

همدان (پانا) - اولین جلسه افتتاحیه مجلس دانش‌آموزی استان همدان، با حضور رضا میرزایی رئیس سازمان دانش آموزی استان، جبار رضایی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی شهر بهار، معاونان و کارشناسان اداره آموزش و پرورش در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جلسه مجلس دانش‌آموزی استان در بین مناطق 19 گانه

محسن ایوبی ، رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر بهار، در این خصوص گفت: مجلس دانش آموزی متشکل از دانش آموزان فعال و پرانگیزه شهرستان است که نماینده کل دانش آموزان بوده و تمامی مشکلات آموزشی و پرورشی را به مسئولین انعکاس داده و به نوعی مطالبه گران دانش آموزان هستند.

رضا میرزایی، رییس سازمان دانش آموزی استان همدان نیز با تقدیر و تشکر از مسئولینی که در حوزه آموزش و پرورش به خصوص حوزه پرورشی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: شهرستان بهار یکی از موفق‌ ترین و پرکارترین ادارات استان همدان است، شهرستان بهار همیشه دارای دانش آموزانی مستعد، متحد و پرتوان بوده است که بسیار خوب از ظرفیت های آنها می‌توان استفاده کرد.

میرزایی افزود: مسئولین ادارات آموزش و پرورش در جامعه در تلاشند که دانش آموز به یک نتیجه خوب برسد، برخی از دانش آموزان با بیان کردن «تمام تلاش خود را می‌کنیم، اما دیده نمی‌شویم» انتقاد می‌کنند. مجلس دانش آموزی با هدف اینکه عده ای از دانش آموزان نماینده دانش آموزان شوند و نظرات و نقدهای سایر دانش آموزان را به مسئولین منتقل کنند و مسئولین هم به مراتب بالاتر این مشکلات را ارائه کنند. در واقع فضایی برای حل مشکلات دانش آموزان تشکیل شده است.

وی به کارکردهای مجلس دانش آموزی پرداخت و گفت: کارکرد مجلس دانش آموزی این است که تفکرات و نقدها را از مدرسه به مسئولین اجرایی آموزش و پرورش و به وزارتخانه ارائه دهد و خود دانش آموز، باید نقش نماینده را در مجلس دانش آموزی پررنگ کند، باید مجلس دانش آموزی را جدی بگیرید تا کارکرد آن قوی تر شود.

میرزایی،به اصلاح کتاب های درسی در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و افزود: مجلس دانش آموزی یک نهاد مشورتی است که نقش دانش آموزان در این مجلس بسیار مهم بوده و فعالیت های بسیار زیاد مجلس دانش آموزی موجب کم کردن حجم کتاب ها و حرکتی برای اصلاح کتاب ها در مناطق می‌شود.

وی به نکاتی برای نماینده های مجلس دانش آموزی اشاره کرد و گفت: شما دانش آموزان باید از امروز در همین نقشی که هستید جدی باشید و شروع به کسب تجربه کنید و در آینده روزی خواهد رسید که جزو مدیران بسیار توانمند شهر و استان خواهید شد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان، اذعان کرد: باید کارها را به صورت گروهی و تیمی انجام دهیم. برکت در کار گروهی است؛ باید تلاش کرد از کارهای فردی دوری کنیم و مجلس دانش آموزی یکی از مهمترین ایده هایی است که کار گروهی را پررنگ می‌کند و شما نماینده سایر دانش آموزان اهمیت این کار را خواهید فهمید؛

وی تاکید کرد: در کنار مجلس دانش آموزی"مجامع اعضا و مربیان" را هم داریم که مربیان مجامع و اعضا همان دانش آموزان هستند و به عنوان بازوان کمکی و هم اندیشی در کنار هم کارها را انجام می دهند. در شرایط روز باید ایده ها و برنامه هایی داشته باشیم، اگر یک مشکل از مشکلات دانش آموزان و آموزش وپرورش حل شود برای ما ارزشمند خواهد بود.

کریمی کارشناس فرهنگی هنری شهرستان بهار به سال جدید اشاره کرد و گفت: قرنی که در پیش داریم، قرن مهارت است و هریک از دانش آموزان باید دنبال کسب مهارت باشند و یکی از این مهارت ها، تشریح مسائل کارهای گروهی است که باید دانش آموز خلاقیت ها را در مجلس دانش آموزی به اشتراک بگذارد و به دنبال کسب تجربه باشد‌.

در پایان اعضای نماینده های مجلس دانش آموزی شهرستان بهار مشکلات و دغدغه های سایر دانش آموزان را عنوان کردند.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه بدرلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار