وجود بیش از 7 هزار املاک آموزشی در آموزش و پرورش فارس

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، بیش از 7 هزار املاک آموزشی در این استان موجود است که از این حیث آموزش و پرورش فارس جز 3 استان اول کشور است.

کد مطلب: ۱۲۶۴۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
وجود بیش از 7 هزار املاک آموزشی در آموزش و پرورش فارس

محمد خلیل عسکری در دیدار معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک فارس در جلسه آنلاین با روسای آموزش و پرورش سراسر استان گفت: خوشبختانه تفاهم‌نامه‌های خوبی با بنیاد مسکن و ثبت اسناد استان در راستای مستندسازی املاک آموزش و پرورش استان صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از 85 درصد از املاک آموزش و پرورش استان توسط خیرین اهدا شده است که نگهداری و حفظ این املاک یک ضرورت است.

وی ادامه داد: این امر موجب می‌شود تا دیگران نیز در روند اهدا ملک به آموزش و پرورش استان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی کمک کنند.
وی گفت: بیشترین سهم املاک آموزش و پرورش استان مربوط به شهر شیراز است؛ بخش بزرگی از املاک آموزش و پرورش فارس مستندسازی شده‌اند و مابقی املاک نیز در حال مستندسازی است.
عسکری گفت: برنامه داریم در پایان سال 1401 کار مستند سازی املاک آموزش و پرورش استان را به تمام برسانیم.

هاشمی: آموزش و پرورش می‌تواند در فرهنگسازی توسعه اسناد رسمی یاریگر باشد

مدیرکل اداره ثبت و اسناد و املاک استان فارس نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه وظیفه حدنگاری از املاک بر عهده این اداره در کشور است، گفت: امسال با تامین اعتبارات موجود ۶ هزار روستای ما تهیه نقشه شده و در بخش شهرها، ۲۲ هزار تا از شهرها با استفاده از نقشه‌برداری هوایی با مقیاس یک ۵۰۰ ام عکس‌های هوایی بوده که ااین اتفاق مهم در استان افتاده است.

سید مهدی هاشمی افزود: بخشی از فضا برای همکاری با آموزش و پرورش مهیا است و در حوزه آموزش و پرورش بر اساس آمار بیش از 7250 ملک وجود دارد که از این تعداد 36۰۰ ملک منتهی به صدور سند شده و تحویل خزانه داده شده است و نزدیک به 2 هزار مورد نیز سند مالکیت کاداستر آن تهیه شده است.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت برون سپاری و با توجه به اینکه معتقد به پرداخت زکات خود در حوزه آموزش و پرورش هستیم بیش از 700 سند را به اینگونه تعویض و صدور کردیم و بخشی را نیز با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی خود استفاده کردیم و با این تلاش‌ها 2 هزار سند مالکیت آموزش و پرورش را تعویض کردیم و در خصوص 600 مورد باقی‌مانده تلاش داریم تا پایان سال یا اوایل فروردین تعویض کنیم.

وی در خصوص تسریع کار، از ارائه پیشنهاد به استانداری در راستای تطبیق بانک‌های اطلاعاتی شرکت پست،شرکت‌های آب و فاضلاب و سایر دستگا‌های، استانداری و شهرداری خبر داد، و افزود: با در اختیار داشتن این بانک‌های اطلاعاتی به راحتی می‌توان تطبیق داده شود و بحث تعویض را داشته باشیم و هم در راستای مستند سازی پیش ببریم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در توسعه سند رسمی، از آموزش و پرورش نیز خواست تا در راستای فرهنگسازی رسمی شدن اسناد در بین دانش‌آموزان و در مدارس همکاری داشته باشند و بحث مستندسازی را به طور کاملا جدی دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه کشور ما با این همه عظمت و گستردگی ۱۹۳ مین کشور جهان در راستای مستندسازی اراضی است و بیشترین دعاوی حقوقی در دستگاه‌های قضایی به همین دلیل است بنابراین رسمی شدن اسناد همانطور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، باید به طور جد در کشور دنبال شود.

زمانی: دستگاه‌هایی که زمین‌های خود را برای طرح نهضت ملی رائه دهند در اولویت ساخت مسکن هستند

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ظرف ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی را برای متقاضیان ایجاد کند و بخشی از این ویژه فرهنگیان است که در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر متولی کار بنیاد مسکن است و در فارس ما از 124 شهر 117 شهر زیر 100 هزار نفر است و هر چند ما در خصوص شهرهای بالای 100 هزار نفر در حد توان کمک کرده این.

عطاءاله زمانی ادامه داد: اصلی‌ترین موضوع بخث پالایش متقاضیان است بنا است که در مکان‌هایی که آموزش و پرورش زمین دارد و جاهایی که وجود ندارد دستگاه‌هایی که اراضی خود را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند اولویت ساخت مسکن با این دستگاه‌ها است.

در شهرها و مراکز استان‌ها 400 میلیون تومان تسهیلات و در شهرهای زیر یک میلیون نفر 350 میلیون و در سایر شهرها 300 میلیون و در روستاها 250 میلیون تومان تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است.

وی افزود: این آمادگی را داریم که قطعات را به دو یا 4 نفر به صورت ساختمان ویلایی به خود متقاضیان واگذار کنیم و عقیده داریم در این طرح کار بهتر پیش می‌رود چون تعلق خاطر مالکین نیز بیشتر است و در بحث فرهنگیان نیز آمادگی کمک به تامین زمین و ساخت مسکن را به جامعه فرهنگیان داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار