برگزاری افتتاحیه مانور عملیاتی امداد و نجات دانش‌آموزی برنامه ملی دادرس

تهران (پانا) - افتتاحیه مانور عملیاتی امداد و نجات دانش‌آموزی برنامه ملی دادرس امروز صبح در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و با اجرای مانور از سوی دانش‌آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری افتتاحیه مانور عملیاتی امداد و نجات دانش‌آموزی برنامه ملی دادرس

آماده سازی جامعه در برابر مخاطرات برای کاهش آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران بسیار مهم است در این بین آگاه سازی، آموزش و تربیت دانش‌آموزان و خانواده آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

طرح ملی دادرس، تربیت دانش‌آموزان آماده در شرایط سخت است. در این طرح که تحت نظر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود دانش‌آموزان توسط یک مربی که از دبیران خودشان انتخاب می‌شود، آموزش‌هایی از قبیل پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

پس از آموزش این موارد هر مدرسه حداقل یک گروه 14 نفره به منظور مسابقه با مدارس دیگر به جمعیت هلال احمر معرفی می‌کند و در پایان دانش‌آموزان مسابقه داده و گروه برتر راهی مسابقات استانی می‌شود.

افتتاحیه این مانور امروز صبح 24 اسفندماه 1400 با حضور صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، اسماعیل بحری زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی و مسئولان سازمان جمعیت هلال احمر در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و با اجرای مانور از سوی دانش‌آموزان عضو تیم‌های منتخب دادرس برگزار شد.

با توجه به این اصل که عینی سازی و کسب تجربه عملی در فضای شبیه سازی شده و ارائه اطلاعات به شیوه بصری در یادگیری بیشتر و تعمیق آموخته‌‌های نظری بسیار موثر است و با توجه به اجرای 10 دوره برنامه ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) و نیز برای ارتقا و توسعه کاربردی و عملیاتی آن، طرح مانور عملیاتی امداد و نجات دانش‌آموزی برنامه ملی دادرس از سوی سازمان هلال احمر برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار