عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با پانا

شبکه‌ نمایش خانگی، مخاطب خسته از صداوسیما را از ماهواره پس گرفت

تهران (پانا) - جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید شیوه جذب مخاطب با تولید جذاب بومی امکان‌پذیر است نه محدود کردن مردم. شبکه‌ نمایش خانگی، در سال‌های گذشته توانسته است مخاطب خسته از صداوسیما را از ماهواره پس بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
شبکه‌ نمایش خانگی، مخاطب خسته از صداوسیما  را از ماهواره پس گرفت

جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با پانا گفت: «شیوه جذب مخاطب با تولید جذاب بومی امکان‌پذیر است نه محدود کردن مردم. ما وقتی می‌توانیم به مردم بگوییم که از فلان نرم‌افزار یا پلتفرم خارجی استفاده نکنید که نمونه مشابه آن را با کیفیت عالی در اختیار مردم گذاشته باشیم»
نماینده خراسان رضوی (باخرز / تایباد / تربت‌جام) ادامه داد: «در این سال‌ها پلتفرم‌های داخلی رشد به‌شدت خوبی داشتند و همین‌الان مردم برای دسترسی با فیلم‌های منتشرشده دیگر به یوتیوپ و یا سایت‌های دانلود فیلم نمی‌روند و به‌صورت مستقیم به آپارات و فیلیمو مراجعه می‌کنند.»
این نماینده مجلس افزود: «شبکه نمایش خانگی امروز جایگزین ماهواره شده است. سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی ساخته‌شده است، ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارند که باید از آن استفاده شود و نباید با محدودسازی جلوی آن را گرفت.»
وی خاطرنشان کرد:«ما نباید بدون لحاظ کردن دغدغه‌های مردم، دست به محدودسازی تولیدات فرهنگی بزنیم و اجازه بدهیم خود جامعه حق انتخاب داشته باشد و به سمت تولیدات خوب فرهنگی ما مثل آنچه امروز در شبکه نمایش خانگی اتفاق می‌افتد برود.»
رحیمی جهان‌آبادی گفت: «امروز نمی‌شود با نظارت، صیانت و محدودیت جلوی ارتباط مردم با شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها را گرفت.»
عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: «مردم خسته به خاطر انحصار صداوسیما به سمت ماهواره رفتند و شبکه‌ نمایش خانگی ، مخاطب ما را از ماهواره پس گرفتند. حالا ما باید این سرمایه را نگه‌داریم نه اینکه کاری کنیم زحمات این دوستان به خاطر محدودیت‌هایی که اعمال می‌کنیم از دست برود.»
وی ادامه داد: «به‌جای محدودسازی، آغوش حمایت خود را بازکنیم و اجازه بدهیم جامعه فرهنگی ما به سمت بالندگی بیشتر حرکت کنند.»
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «کشورهای مختلف، مسئولیت سازی را در جامعه از طریق جایگزینی ظرفیت‌ها و حمایت‌ها از بخش‌های خصوصی مثل پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی انجام می‌دهد نه با محدود کردن و اعمال فشار در نظارت. با محدود کردن ارتباط‌گیری با مردم سخت می‌شود و به‌راحتی جامعه را از دست می‌دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار