معاون میراث‌فرهنگی و گردشگری البرز در گفت گو با پانا :

کاروانسرای شاه عباسی در کرج پلمب شد

کرج (پانا) - معاون میراث‌فرهنگی و گردشگری استان البرز عنوان کرد به دستور دادستان این استان کاروانسرای شاه عباسی که در مسیر پیاده‌رو منتهی به امام‌زاده حسن کرج است، پلمب شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کاروانسرای شاه عباسی در کرج  پلمب شد

مهدی ارباب نیا معاون میراث فرهنگی استان البرز در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «کاروانسرای شاه عباسی درون شهری دوره صفویه (۱۰۶۵ الی ۱۰۷۸هجری قمری) است که دارای چهار ایوان مرکزی در حیاط بوده و ابعاد اضلاع خارجی آن به طول ۶۰ متر است،دارای ۱۶ حجره در حیاط و چهار اصطبل در پشت حجره ها است. مساحت بنا ۳۶۰۰ متر مربع و حیاط مرکزی آن ۹۰۰ متر مربع و عرض بنا ۴۵۰۰ متر مربع است.این اثر در سال ۱۳۵۶ به شماره ۱۳۶۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.»

وی در ادامه اضافه کرد: «کاروانسرای مذکور بعنوان مهمترین کاروانسرای شهری استان البرز توسط صندوق احیا برای بهره بردای واگذار شد که متاسفانه به علت شکایت های مردمی و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه و پیگیری شهرداری بر اساس حکم قضایی پلمب شد.»

در پایان معاون میراث فرهنگی البرز گفت: «هم‌اکنون این اداره کل بر اساس وظایف ذاتی خود نسبت به پیگیری موضوع از طریق دادستانی کرج اقدام کرده و امیدوار است شرایط بهره برداری برای عموم مردم را فراهم آورد. ضمن اینکه اقدامات و مکاتبه های لازم با وزارت متبوع در این خصوص انجام پذیرفته است.»

دانش آموز خبرنگار؛ مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار