رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد

ساخت ۱۳۰ هزار مسکن محرومین با همکاری بسیج سازندگی و وزارت مسکن

طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه به رئیس جمهوری تقدیم شد/ امسال ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است/ ثبت ۴۲ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج سازندگی

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت تفاهمنامه ساخت ۱۳۰ هزار مسکن محرومین را طبق دستور معاون اول رییس‌جمهور، با وزارت مسکن امضا کردیم که ۴۰ درصد از از واحد‌ها پیشرفت فیزیکی داشته، با شرکت بازآفرینی شهری همکاری‌ها در حال طی شدن است تا کار مسکن را شروع کنیم.

کد مطلب: ۱۲۶۲۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ۱۳۰ هزار مسکن محرومین با همکاری بسیج سازندگی و وزارت مسکن

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری آغاز عزیمت گروه‌های جهادی به منطق محروم سراسر کشور، اظهار کرد: جهاد سازندگی در سال ۱۳۷۹ به فرمان شخص مقام عظمای ولایت ایجاد شد و ماهیت بسیج سازندگی انسان محور و جهادی محور است. احیای جهادسازندگی امسال توسط رئیس جمهوری به خوبی مطرح شد. جهاد سازندگی دو بال خدمت‌رسانی و نیروی جهادی داشت. مقام معظم رهبری بسیج سازندگی را راه‌اندازی کردند تا نیروی جدید برای فصل جدید انقلاب سازماندهی شود.

وی‌ با بیان اینکه‌ ماهیت بسیج سازندگی انسان محور است، افزود: برای اینکه عرصه برای گروه‌های جهادی فراهم شود، طبق قانون به بسیج اجازه داده شد که این نهاد به دستگاه اجرایی تبدیل شود. عرصه‌های کوچک، عام‌المنفعه و محورمیت‌زدا با تکیه بر گروه‌های جهادی پیگیری می‌شود. بر این اساس ما طرحی را از سال گذشته تهیه کردیم طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه را به دولت سابق ارائه دادیم و برخی از مسئولان با ما همکاری کردند و با حضور آیت الله رئیسی این طرح شتاب بیشتری گرفت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: هر دو هفته یکبار جلسات ما با محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور برگزار شد تا موضوعات بررسی و تدوین شود.

زهرایی با بیان اینکه طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه به رئیس‌جمهور تقدیم شد، گفت: طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه در دو بخش محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی است. اولویت اول ما آب شرب روستایی است و دوم آب کشاورزی. در آب شرب، قرارگاه امام حسن، برای ۷ هزار و ۱۳۸ روستا با وزارت نیرو قرارداد منعقد شد که ۳ هزار و ۳۹۵ روستا به بسیج سازندگی واگذار شد. به ۲۶۹ روستا آبرسانی شد و فاز اول ظرف ۳ ماه آینده تمام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: تفاهمنامه ساخت ۱۳۰ هزار مسکن محرومین را طبق دستور معاون اول رییس جمهور، با وزارت مسکن امضا کردیم که ۴۰ درصد از از واحد‌ها پیشرفت فیزیکی دارد، با شرکت بازآفرینی شهری همکاری‌ها در حال طی شدن است تا کار مسکن را شروع کنیم. برای ساخت ۴۰ هزار مسکن در طول دوسال برنامه داریم و قطعا به آن خواهیم رسیم.

وی بیان کرد: در موضوع راه روستایی، هدفمان این است که محصولات کشاورزی زودتر به دست مردم برسد. در این راستا ۶ درصد قیر رایگان در بودجه ۱۴۰۱ به ما تخصیص داده شد.

وی تصریح کرد: امسال ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی توسط نهادها، سازمان‌ها و کمک‌های مردمی بین نیازمندان توزیع شده است و ۷ هزار زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند.

سردار زهرایی در پایان خاطرنشان کرد: برای عید نوروز ما مدلی را پیاده کردیم که کار قرارگاهی را برای حرکت‌‌های جهادی انجام دادیم. مجمع ملی جهادی را در روز بسیج سازندگی برگزار خواهیم کرد. در حال حاضر در کشور ۴۲ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج سازندگی ثبت شده‌اند و ۳۲ مجمع جهادی استان و ۵۰۰ شورا داریم. قصد داریم مجمع ملی جهادی را به شکل پرشور برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: ۹۲ قرارگاه عملیاتی جهادی راه‌اندازی کرده‌ایم. برای عید نوروز ۱۴۰۱، ۵ قرارگاه ملی داریم که از ۲۰ اسفند کارهای قرارگاه‌ها آغاز خواهد شد و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. در اردیبهشت ماه نیز ۱۴ هزار گروه جهادی با عنوان جهادگران فاطمی با حضور ۲۰۰هزار نفر در ۵۰۰ شهرستان رزمایش جهادی برگزار خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار