معاون آموزش ابتدایی در نشست با مسئولین سازمان ملی استاندارد:

مهمترین سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست با مسئولین سازمان ملی استاندارد عنوان کرد مهمترین سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد

رضوان حکیم زاده در نشستی مشترک با معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد و همکارانشان، در خصوص استانداردسازی مدارس ابتدایی گفتگو کرد.

در این نشست که در محل معاونت ابتدایی برگزار شد؛ ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد لزوم و اهمیت استاندارد سازی را تبیین نمود و اعلام کرد که رویکرد سازمان این است که در جهت حفظ منافع مصرف کنندگان و دریافت کنندگان خدمات که شهروندان هستند، نسبت به رعایت استاندارد ارائه خدمات در دستگاه های مختلف حساس باشند و آموزش و پرورش در این میان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. به دلیل اهمیت دوره ابتدایی گام اول ما همکاری در جهت استانداردسازی این دوره است.

حکیم زاده ضمن ابراز خرسندی از اهتمام و رویکرد محتوایی سازمان ملی استاندارد در بحث خدمات آموزشی به عنوان یکی از مهمترین خدماتی که دولت ها به شهروندان ارائه می دهند؛ عنوان نمود: بررسی استاندارد و استاندارد سازی در حیطه ی آموزش به دلیل اینکه مخاطب ما انسان است با تفاوتهای فردی و طیف وسیعی از متغیرهایی که در این حوزه ورود پیدا می کنند؛ امری پیچیده و نیازمند دقت و تخصص است.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: تحرک اجتماعی حاصل فراهم آوردن شرایط برای دسترسی همگانی به آموزش همراه با ارائه باکیفیت آن است که یکی از تکالیف اصلی دولت ها می باشد. از این رو در نظر گرفتن استاندارد برای سنجش ارائه ی خدمات آموزشی امری ضروری است که تاکنون مغفول مانده است.

وی به استاندارد سازی آموزش که متشکل از سه قسمت استاندارد درون دادها، فرآیندها و برون دادها می باشد اشاره کرد و استاندارد سازی در درون داد ها را به عنوان گام اول کیفیت بخشی به امر آموزش و ورود سازمان ملی استاندارد به این عرصه پیشنهاد داد.

حکیم زاده به پنج پارامتر کلاس، تجهیزات، معلم، تراکم و محتوا در استاندارد سازی درون دادها اشاره کرد و ضمن تشریح شرایط استاندارد سازی برای هرکدام از این موارد، تعیین استاندارد در این حیطه را جزو برنامه های این همکاری مشترک برشمرد.

معاون آموزش ابتدایی درپایان ضمن تقدیر از دغدغه مندی سازمان ملی استاندارد نسبت به استاندارد سازی مدارس و ارزیابی کیفیت آموزش و یادگیری، ورود این سازمان به آموزش و پرورش را به لحاظ فراهم آوردن یک دغدغه ملی ؛ اتفاقی مبارک خواند و نظارت بر رعایت استانداردهای تعیین شده را در تمام انواع مدارس اعم از دولتی و غیردولتی مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است برگزاری یک جلسه تخصصی در سازمان استاندارد با حضور معاون و مدیران کل معاونت آموزش ابتدایی و مسئولین آن سازمان، و همکاری در جهت تدوین چارچوب استانداردهای مدنظر در حوزه آموزش ابتدایی از مصوبات این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار