آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از ایجاد پارلمان مجازی تربیت‌بدنی تا آغاز به کار «شادبوم»

تهران (پانا) - ایجاد پارلمان مجازی حوزه تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش از طریق شبکه شاد برای جمع‌آوری نظرات معلمان، دانشجویان و پیشکسوتان در راستای توسعه و تقویت ورزش دانش‌آموزی و اعلام فراخوان ارائه خدمات افزوده یا خدمات زیرساخت پشتیبان در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) از اخبار مهم هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش بود.

کد مطلب: ۱۲۶۲۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
از ایجاد پارلمان مجازی تربیت‌بدنی تا آغاز به کار «شادبوم»

برگزاری یکصدمین سالگرد تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش در دارالفنون، نحوه برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان، اجرای پویش «هر دانش‌آموز مراقب یک همکلاسی» برای چهارشنبه آخر سال، تدوین بسته آموزشی مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان چندمعلولیتی، ابلاغ شیوه‌نامه بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی، افتخارآفرینی دانش‌آموزان ایرانی در هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام، ادامه گسترش عدالت آموزشی با تخصیص اعتبار برای احداث مدارس روستایی، برگزاری پویش «عزیزم حسین (علیه السلام)» در شبکه شاد، پیگیری محوریت «علوم پایه» در جهان اسلام، ترجمه مقالات آموزشی تربیتی به 5 زبان زنده دنیا در راستای اجرای «دیپلماسی تربیتی»، تصویب ۲۷ صدم درصد از منابع مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش و برگزاری اولین جشنواره ملی تک بازیگری تئاتر درسی از جمله اخبار مهم در هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش بود.

در گزارش پیش رو برخی از اخبار مهم را مرور می‌کنیم:

رعایت الزامات زیست محیطی باید از دوران کودکی شروع شود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین روز درختکاری در اردوگاه شهیدباهنر تاکید کرد خواندن و حفظ کردن مفاهیم در آینده برای دانش‌آموز کارایی ندارد اما انس با کاشت درخت می‌تواند بر آینده دانش‌آموز موثر باشد.

وی در ادامه بیان کرد: رعایت الزامات زیست محیطی باید از دوران کودکی شروع شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در این مراسم گفت: قرارگاه جهادی سند تحول بنیادین ایجاد شده است و احتمالا تا نیمه بهار نسخه‌ای از اجرایی‌سازی سند تحول را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

جزییات تکالیف دانش‌آموزان ابتدایی در نوروز 1401

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره تکالیف نوروزی دانش‌آموزان ابتدایی در عید 1401 توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد: دانش‌آموزان در ایام عید در بخش فعالیت‌های داستان‌گویی، داستان‌خوانی و داستان‌نویسی بنا به علاقه خود آثاری را خلق خواهند کرد.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود درون و برون آموزش و پرورش

اصغر باقرزاده، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی روسای ادارات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور، یکی از رویکردهای اصلی این معاونت را استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود درون و برون آموزش و پرورش اعلام کرد.

وی همچنین در آیین روز درختکاری گفت: پویش «ایران سرسبز، ایران قوی» با کاشت نهال به یاد شهیدان در سراسر کشور اجرا می‌شود که ان‌شاء‌الله این حرکت ماندگار شود.

طرح همیاران محیط زیست اجرا می‌شود

صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح همیاران محیط زیست مزین به نام شهید مرادی تنها شهید محیط‌زیست اجرا می‌شود.

برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن گفتمان‌سازی صورت گیرد

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، بر گفتمان‌سازی برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم تاکید کرد.

باقری در نشست تخصصی روسای ادارات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور با تاکید بر اینکه برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن باید تلاش کنیم اظهار کرد: برای تحقق این امر و توسعه فرهنگ قرآنی باید گفتمان‌سازی صورت گیرد.

«شادبوم» در شبکه شاد آغاز به کار کرد

علی کاظم‌زاده، مدیرعامل فنی شاد گفت: با اعلام فراخوان ارائه خدمات افزوده یا خدمات زیرساخت پشتیبان در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)، بخش خدمات افزوده شبکه شاد (شادبوم) به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

به‌دنبال ایجاد پارلمان مجازی از طریق شبکه شاد هستیم

صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با حضور در پنل ورزش دانش‌آموزی سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی اظهار کرد: به دنبال ایجاد پارلمان مجازی از طریق شبکه شاد هستیم تا نظرات معلمان، دانشجویان و پیشکسوتان را تجمیع کنیم و برنامه‌های جدی برای توسعه و تقویت ورزش دانش‌آموزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی در ۱۶ استان تا پایان سال اجرا خواهد شد. همچنین استفاده از زیرساخت‌های آموزشی و محوطه مدارس در تابستان پیش‌بینی شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: با طرح شهیدخرازی در آزادسازی مجموعه‌های ورزشی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای استفاده و حضور دانش‌آموزان و خانواده‌ها پیش قدم شدیم و اکنون نیاز است تمام دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های ورزشی خود را آزاد اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار