ستاری‌فرد: مجموعه ورزشی با پول بیت‌المال نباید در اختیار یک قشر خاص باشد

طرح شهید خرازی در سند تحول دولت مورد تاکید واقع شد/با ابلاغیه سند تحول دولت مجموعه‌های ورزشی همه دستگاه‌های اجرایی باید برای عموم مردم آزاد شود

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت با طرح شهید خرازی در آزادسازی مجموعه‌های ورزشی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای استفاده و حضور دانش‌آموزان و خانواده‌های پیش قدم شدیم و اکنون نیاز است تمام دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های ورزشی خود را آزاد اعلام کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۲۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ستاری‌فرد: مجموعه ورزشی با پول بیت‌المال نباید در اختیار یک قشر خاص باشد

صادق ستاری‌فرد با حضور در مراسم افتتاحیه آزادسازی فضاهای ورزشی و آموزشی در شهرستان‌های استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: طرح شهید خرازی با عنوان آزادسازی و مردمی‌سازی مجموعه‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با هدف تربیت‌بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و خانواده محور شدن فعالیت‌های ورزشی اجرا شد.

وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به عنوان دوازدهمین استان این طرح را اجرا کرده است، خوشبختانه با استقبال خوب خانواده‌ها، رسانه‌ها و جامعه بزرگ آموزش و پرورش همراه بوده و دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان از این طرح استقبال خوبی کردند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: این طرح در سند تحول دولت که هشتم اسفند ماه 1400 ابلاغ شده نیز مورد تاکید است؛ طرحی که آغازگر آن آموزش و پرورش بوده و در سند تحول دولت نیز مورد تاکید واقع شده است.

ستاری‌فرد ادامه داد: اکنون ضروری است تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت ورزش و جوانان، شهرداری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی، تمام وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی مجموعه‌های ورزشی خود را آزاد اعلام کنند و در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان و در کل عموم مردم قرار دهند تا شاهد افزایش نشاط عمومی و افزایش حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های ورزشی برای تامین و ارتقای وضعیت سلامت عمومی کشور باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت بازگشایی مجموعه‌های ورزشی برای خانواده‌ها گفت: با ابلاغیه سند تحول دولت، هیچ مجموعه ورزشی نمی‌تواند و نباید در اختیار قشر خاص قرار بگیرد. مجموعه‌های بزرگی مانند آزادی، شیرودی، انقلاب، تختی و سایر مجموعه‌های بزرگ ورزشی کشور که با پول مردم و بیت‌المال احداث شده‌اند، باید امکان حضور دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را فراهم کنند نباید به نحوی باشد که مجموعه‌های بزرگ در اختیار یک طبقه و قشر خاص باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مجموعه‌های ورزشی متعلق به عموم مردم هستند؛ سیاست دولت مردمی‌سازی و مردم محوری بوده است و آموزش و پرورش در این امر پیش قدم بوده است و نیاز است سایر دستگاه‌های اجرایی نیز با همراهی آموزش و پرورش مجموعه‌های ورزشی خود را در اختیار دانش‌آموزان و عموم مردم قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار