معاون وزیر خبر داد

پارلمان مجازی حوزه تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش تشکیل می‌شود

طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی در ۱۶ استان تا پایان سال اجرا خواهد شد/استفاده از زیرساخت‌های آموزشی و محوطه مدارس در تابستان پیش‌بینی شده است

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد به دنبال ایجاد پارلمان مجازی از طریق شبکه شاد هستیم تا نظرات معلمان، دانشجویان و پیشکسوتان را تجمیع کنیم و برنامه‌های جدی برای توسعه و تقویت ورزش دانش‌آموزی داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۲۶۱۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پارلمان مجازی حوزه تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش تشکیل می‌شود

صادق ستاری‌فرد با حضور در پنل ورزش دانش‌آموزی سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه‌های ورزشی را به صورت کاملا رایگان در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان قرار داده است اظهار کرد: در این راستا روزهای ۵شنبه مادران و دختران و روزهای جمعه پدران و پسران می‌توانند از زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی استفاده کنند.

وی افزود: مبتنی بر این ظرفیت موضوع خانواده محور شدن فعالیت‌ها دنبال می‌شود. مبتنی بر اصل ۱۰ قانون اساسی نیاز داریم به سمت برنامه محور شدن و خانواده‌محور شدن برنامه‌ها برویم. در سند تحول بنیادین نیز بر مشارکت خانواده‌ها، ارتقای توانمندی و مهارت آنان در نظام تعلیم و تربیت تاکید شده است.

ستاری‌فرد ادامه داد: این ظرفیت آموزش و پرورش در اختیار خانواده‌هاست تا خانواده‌ها را به زیرساخت‌ها و فرایندهای تربیتی نزدیک کنیم و شاهد مشارکت خانواده‌ها باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تاکنون این طرح در ۱۰ استان اجرا شده، تا پایان امسال نیز در ۱۶ استان و تا پایان سال تحصیلی در همه استان‌ها اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید به سمت استفاده از ظرفیت مدارس براساس سند تحول بنیادین برویم چراکه مدرسه کانون تربیتی محله است و باید در اختیار محل و خانواده باشد.

ستاری‌فرد ادامه داد: در گام بعدی استفاده از زیرساخت‌های آموزشی و محوطه مدارس را در ایام تعطیل پیشنهاد کردیم تا برای تابستان سال آینده عملیاتی شود.

وی گفت: از نخبگان عرصه تربیت بدنی و سلامت و بزرگان این عرصه برای ایجاد مبنای تحولی در حوزه کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و تقویت فعالیت‌های مکمل تربیت بدنی دعوت می‌کنم به ما کمک کنند.

معاون وزیر افزود: به دنبال ایجاد پارلمان مجازی از طریق شبکه شاد هستیم تا نظرات معلمان، دانشجویان و پیشکسوتان را تجمیع کنیم و برنامه‌های جدی برای توسعه و تقویت ورزش دانش‌آموزی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار