پیشنهاد تأسیس «دیوان داوری ورزشی» روی میز دولت

تهران (پانا) - در راستای انتظام و ساماندهی هرچه بیشتر به نظام حقوق ورزشی کشور و لزوم حفظ شأن و جایگاه ورزشکاران و تسریع در حل و فصل اختلافاتشان، وزارت ورزش و جوانان در اجرای قانون اهداف، وظایف و اختیارات این وزارتخانه، پیشنهاد تأسیس دیوان داوری ورزشی کشور را برای بررسی و طرح و تصویب در هیات وزیران ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد تأسیس «دیوان داوری ورزشی» روی میز دولت

به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت» ضرورت حفظ شأن و جایگاه ورزشکاران و تسریع در حل و فصل اختلافات آنها، کاهش هزینه‌های رسیدگی و کاستن از بار پرونده‌‌های ورودی به دستگاه قضایی، از جمله مواردی است که در اجرای مفاد بند (۶) قسمت (الف) ماده (۴) قانون «اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان» و نیز تحقق بخشی به بند (الف) ماده (۱۱۶) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، مورد تأکید قانونگذار قرار گرفته است. همچنین استفاده از پتانسیل کنوانسیون شناسایی و اجرای احکام داوری خارجی (تنظیم شده در نیویورک به تاریخ ۱۰ ژوئن ۱۹۵۸ میلادی، موضوع قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون موصوف) همواره مورد توصیه مؤکد مقنن بوده است.

با توجه به موارد فوق الذکر و به منظور افزایش دامنه اجرای احکام در سطح بین‌المللی، ارتقای سطح دانش کارشناسی و فنی در فرایند رسیدگی به حل و فصل اختلافات نظام ورزش کشور، وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد «تأسیس دیوان داوری ورزشی کشور» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

به موجب متن پیشنهادی یاد شده، «دیوان داوری ورزشی» به عنوان مرجع حل و فصل اختلافات در نظام حقوق ورزشی کشور، با شخصیت حقوقی مستقل، غیرانتفاعی و غیردولتی و تحت تابعیت دولت ایران، تأسیس می‌شود و اساسنامه این دیوان به تصویب وزیر ورزش و جوانان خواهد رسید.

همچنین در صورت تصویب پیشنهاد فوق، از تاریخ تصویب اساسنامه دیوان، فدراسیون‌های ورزشی و سایر نهادهای ورزشی کشور مکلفند با لحاظ تعهدات بین‌المللی، در قراردادهای خود شرط ارجاع اختلافات به داوری این دیوان را درج کنند.

لازم به ذکر است، پیشنهاد یاد شده در حال حاضر در کمیسیون حقوقی و قضایی دولت مراحل بررسی کارشناسی را طی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار