کارگاه آموزشی تحکیم خانواده و کاهش طلاق در آموزش و پرورش پاکدشت برگزار شد

پاکدشت (پانا) - در کارگاه آموزشی تحکیم خانواده و کاهش طلاق در آموزش و پرورش پاکدشت عنوان شد که خانواده، یکی از بااهمیت‌ترین بنیادهاست و زوجین وظیفه دارند برای استحکام خانواده، از بعضی حقوق خود بگذرند تا زندگی آنها دوام داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی تحکیم خانواده و کاهش طلاق در آموزش و پرورش پاکدشت برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، به همت کارشناسی مشاوره و کارشناسی مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اولین کارگاه آموزشی تحکیم خانواده، با موضوع کاهش طلاق، در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.
مخاطبان این کارگاه آموزشی که طبق تفاهم‌نامه سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، مشاوران و رابطان مشاور در سطح این شهرستان بودند.
میلاد دلخوانی، سرگروه رابطان مشاور پاکدشت در شهرستان‌های استان تهران، به عنوان مدرس و سخنران این مراسم، عوامل موثر بر کارآمدی ازدواج و همچنین نشانه‌های طلاق و عوارض ناشی از طلاق را مورد بررسی قرار داد.
سرگروه رابطان مشاور پاکدشت گفت: جدا شدن از همسر، ممکن است برای یک فرد احساس اضطراب و هراس ایجاد کند. فرآیند سازگاری روانی و اجتماعی در زنان و مردان تفاوت چندانی ندارد؛ اما مردان و زنان از لحاظ واکنشی که در برابر طلاق از خود نشان می‌دهند با یکدیگر متفاوتند؛ که این امر نشات گرفته از تفاوت زن و مرد است.
دلخوانی در ادامه گفت: بنای خانواده، یکی از بااهمیت‌ترین بنیادهاست؛ و زوجین وظیفه دارند برای استحکام خانواده، از بعضی حقوق خود و همچنین از اشتباهات یکدیگر بگذرند تا زندگی آن‌ها دوام داشته باشد. همچنین مهر و محبت بین زن و شوهر، در صورتی پایدار خواهد ماند که هر دو خوشبینانه به زندگی نگاه کنند و یکدیگر را مونس و همدم خود بدانند.
میلاد دلخوانی در پایان سخنانش گفت: برای همسر خود وقت بگذارید و درباره‌ مسائلی که اتفاق افتاده، به دور از تنش صحبت کنید. با گفتگوی صحیح می‌توانید جلوی طلاق را بگیرید و نشاط را به زندگی خود ببخشید.
طیبه ایوبی، کارشناس مشاوره آموزش و پرورش پاکدشت، به مشاوران گفت: امید است این جلسات آموزشی، نقطه قوتی باشد برای تقویت بنیه‌ علمی مشاوران، جهت اجرای جلسات آموزشی به همکاران و اولیای مدرسه؛ به امید این‌که آمار طلاق و به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی کاهش داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار