حسن روشن در گفت‌وگو با پانا

فوتبال ایران بدون رقابت نزدیک پرسپولیس و استقلال معنی ندارد

همیشه گفته‌ایم تیم اول ما استقلال است و تیم دوم‌‌مان پرسپولیس

تهران (پانا) - عضو سابق کمیته فنی باشگاه استقلال معتقد است سازمان لیگ باید دیدارهای این دو تیم را همزمان برگزار کند تا حساسیت ایجاد نشود.

کد مطلب: ۱۲۶۱۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فوتبال ایران بدون رقابت نزدیک پرسپولیس و استقلال معنی ندارد

حسن روشن در گفت‌وگو با پانا درباره توقف استقلال مقابل نساجی قائمشهر و حاشیه‌های پس از این بازی که با اعتراض فرهاد مجیدی و عدم شرکت او در کنفرانس خبری پس از بازی همراه شد، گفت: « فرهاد روی صحنه دقایق پایانی اعتراض داشت که علیرضا حقیقی در محوطه جریمه خطا کرد و به نظرم شدت خطا طوری بود که حتی باید جریمه هم شود. من اول که صحنه را دیدم فکر کردم که برای توپ رفته اما بعد که صحنه را دیدم متوجه شدم توپ زیر پای مهاجم است اما حقیقی شیرجه رفته که در گوش مهاجم استقلال بنزد. حالا پنالتی را نگرفته نظر داور بوده، به هر اواخر بازی است و داور شاید ترسیده پنالتی بگیرد. باز هم می‌گویم آن صحنه پنالتی بود و علیرضا حقیقی باید اخراج می‌شد. حقیقی گلر تیم ملی بوده اما فکر می‌کند در گونی‌سازی قزوین بازی می‌کند، وقتی بازیکن تیم ملی شد و بدون یک دقیقی بازی کردن در جام جهانی فیکس شد و بعد به پرتغال رفت، دیگر نباید این حرکات را انجام دهد؛ گلر برای گل خوردن است و نباید این حرکت را انجام دهد. ولی به هر حال همه این‌ها دلیل نمی‌شود که فرهاد در کنفرانس خبری شرکت نکند، باید حضور داشته باشد و حرفش را بزند تا حق تیمش را بگیرد.»

وی در واکنش به بیانیه باشگاه استقلال در اعتراض به روند برنامه‌ریزی سازمان لیگ و دیرتر برگزار شدن بازی‌های این باشگاه در مقایسه با پرسپولیس گفت: «الان وضعیت جدول رده‌بندی طوری است که پرسپولیس و استقلال باید همزمان بازی کنند تا بازی پرسپولیس و استقلال برسد ببینیم این بازی 6 امتیازی به کدام تیم می‌رسد. در جهان هم وقتی جدول به هم نزدیک است این کار را می‌کنند و بازی‌ها همزمان می‌شود این اعتراض باشگاه استقلال درباره ساعت بازی‌ها کاملا صحیح بود.»

پیشکسوت استقلال در ادامه درباره موضوع سربازهای استقلال و جدا شدن سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند گفت: « اما درباره سربازی چند مسئله مطرح است. اول اینکه باشگاه باید نسبت به بازیکنانش کاملا خبر داشته باشد و هر بازیکن پرونده کاملی داشته باشد، وقتی که این بازیکن‌ها می‌خواستند قرارداد امضا کنند باید این مسائل مد نطر قرار داده می‌شد؛ مقصر این ماجرا در درجه اول باشگاه است که باید با علم به اینکه این بازیکن‌ها سرباز خواهند شد، فکری به حال این موضوع می‌کردند. در درجه دوم سازمان لیگ هم مقصر است که باید اعلام می‌کرده که در فلان تاریخ بازیکن سرباز است و باشگاه حواسش باشد که دیگر از هفته شانزدهم این بازیکن را در اختیار ندارد.»

وی ادامه داد: « بازیکن‌ها از ابتدای لیگ حضور داشتند اما از 5 هفته قبل این مباحث شروع شد که سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند نمی‌توانند از اول اسفند بازی کنند و باید به سربازی بروند. در درجه سوم سازمان نظام وظیفه هم مقصر است، باید این محبت به بازیکن‌های در این سطح شود که بتوانند فصل را تمام کنند، کوچکترین لغزشی پیدا شود هوادار از چشم نظام وظیفه می‌بیند. حالا دو بازی که بدون آنها خوب تمام شده اما می‌تواند عدم حضور آنها در صورت عدم نتیجه‌گیری منتهی به بهانه شود که این دو نفر نبودند ما نتوانستیم قهرمان شویم.»

روشن درباره حرکت مصطفی آجرلو در روبرو شدن با لوگو قرمز یک خبرگزاری گفت: « مربی اول من که پدر و دایی‎‌ام بودند که من را نصیحت می‌کردند و می‌گفتند زمان باخت اگر اخلاقت خوب بود مرام ورزشکاری داری، وگرنه در زمان برد و نتیجه‌گیری که همه اخلاقشان خوب است. زمانی که مشکلی پیش آمده باید آرام بود و این حرکات را نکرد. خود آقای آجرلو باید توضیح دهد چرا این حرکت را انجام دهد، استقلالی‌ها هم از این حرکت ناراحت هستند. اما من به عنوان کسی که سال‌ها برای استقلال بازی کرده است، در بین رفقای نزدیکی که دارم و زیاد همدیگر را می‌بینم بزرگان پرسپولیس مثل علی پروین حضور دارند. ما همیشه حرفمان این بوده است که این حرف‌ها را یاد مردم ندهید که از هم جدا باشند، ما همیشه گفته‌ایم تیم اول ما استقلال است و تیم دوم‌مان پرسپولیس، در مقابل بزرگان پرسپولیس هم همیشه گفته‌اند تیم دوم‌شان استقلال است. این دو تیم نزدیک هم نباشند که فوتبال ایران معنی ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار