مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی استان تهران:

معلمان برای آنکه از تحولات محیطی عقب نمانند باید روزآمدی خود را حفظ کنند

شهرری (پانا) - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی استان تهران گفت معلمان برای آنکه از تحولات محیطی عقب نمانند باید روزآمدی خود را حفظ کنند زیرا جامعه کنونی بیش ازهر زمان دیگری نیازمند و تشنه مکتوبات فکری معلم است.

کد مطلب: ۱۲۶۰۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان برای آنکه از تحولات محیطی عقب نمانند باید روزآمدی خود را حفظ کنند

سرهنگ علی عرب، در بازدید از بسیج فرهنگیان و دانش آموزی ناحیه دو شهرری گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان در ۷ محور مهم رهنمودهای خود را بیان کردند که این محورها عبارت از سند تحول بنیادین، شایسته سالاری، عدالت آموزشی، تحول در نظام مشوق‌ها، حمایت از شأن و جایگاه معلم و در نهایت توجه مضاعف به امور پرورشی در آموزش و پرورش است. اگر به مقوله سند تحول بپردازیم به همه موارد هفت گانه نیز پرداخته‌ایم، چرا که همه موارد مطروحه در این سند مستتر است، اما آنچه حائز اهمیت است، نقش معلم و مجلس در رفع موانع اجرایی این سند است.

وی معلم را زمینی ترین مظهر تجلی رحمت الهی دانست و گفت: ما در همپایی با تحولات محیطی، کاستی‌هایی داریم و بیش از هر زمان، نیازمند چرخش‌های تحول آفرین با محوریت سند تحول در این عرصه ایم.

عرب با بیان اینکه سند تحول بنیادین مأمور ساخت دنیای ماست قبل از آنکه به فکر آخرتمان باشد، گفت: در این سند دانش آموز یک پروژه ابدی است، بنابراین در آستانه سال تحصیلی جدید که دانش آموز محروم از دیدن معلم است، اجازه ندهیم که او احساس رها شدگی کند. یکی از مصادیق تحقق عدالت آموزشی، ایفای دین در نشر علم به دانش آموز است. بنابراین اگر معلم، دانش آموز را به کمال رساند، نام او در فهرست قدیسین و زبدگان عالم خلقت ثبت و اگر رفتار او منجر به ترور معرفتی دانش آموز شد، او بزرگترین جنایتکار تاریخ خواهد شد.

وی جامعه کنونی را بیش از هر زمان دیگری نیازمند و تشنه مکتوبات فکری معلم دانست و گفت: ما نیازمند تحول جدی در خلق مجدد هویت حرفه‌ای معلمان هستیم و به تعبیر حضرت آقا، بیش از هر شخصی، این خود معلم است که باید از هویت و جایگاه خویش حراست کند.

مسئول بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان تهران راه گشودن باب‌های جدید معرفت را از میان مسدود کردن باب‌های تربیت منقادانه و ترجمه محور دانست و خاطرنشان کرد: معلم در صدد تربیت انسان است و نه طوطی، صد البته سرفصل همه آرمان پردازی‌ها، توجه به حل مشکلات خروار شده معلم است و نباید اجازه داد کرامت معلم مخدوش و ملکوک شود.

خبرنگار: فاطمه سادات مومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار