آتنا شایان*

معلم بالاتر ازهر فناوری است

فناوری فقط ابزار است، برای اینکه بتوان به کودکان و نوجوانان انگیزه داد و آنها را به همکاری با یکدیگر تشویق کرد، باید از افکار، ابتکار و راهنمایی‌های معلمان استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
معلم بالاتر ازهر فناوری است

شواهد و تجربه های موجود نشان دهنده خواسته تمام انسان ها بر غلبه و پیروی بر موقعیت نابه سامان هر جامعه ای است. از خرابی ذهن، روح و جسم هر دانش آموز تا سخت گیری والدین، در انتخاب و استفاده به جا از فناوری.

تا به حال به اثرات مخرب، در استفاده نابجا از تلفن همراه فکر کرده اید؟ چندین بار داستان ها و شایعه های ترسناک از این تکنولوژی را شنیده اید؟

در همین راستا شاهد برگزاری جلسات هوشمندانه و تاثیرگذار، در دوره های آنلاین یکی از دبیرستان های منطقه ۱۵ تهران هستیم. دبیرستان علامه محمد قزوینی، یکی از افتخار آفرین های منطقه ۱۵، از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ شروع به برگزاری کارگاه های آنلاین برای دانش آموزان این دبیرستان در راستای استفاده مناسب از گوشی، کرده است.
مدیریت این دوره های آموزشی به عهده روان شناس عمومی؛ مرجان پارسا است.
بدلیل شرایط موجود و مجازی شدن اجباری مدارس، میزان استفاده از تلفن همراه خواه ناخواه افزایش پیدا کرد و باعث جرقه کوچکی برای راه اندازی این کارگاه های آموزشی شد که میانگین درصد همکاری در این کار گاه آموزشی به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد. همچنین در این کارگاه های آموزشی برای تنوع و ایجاد انگیزه، با همکاری ۹۰ درصد همکاران این گروه آموزشی، مسابقات و جشنواره های متوسطی راه اندازی می‌شود.

در این راستا، مدیر دبیرستان علامه قزوینی گفت: از ابتدای شروع فعالیت ها در فضای مجازی ما فکر نمی‌کردیم که اینقدر فعالیت‌های کانال مورد استقبال قرار بگیرد و قطعا بدلیل استقبال دانش آموزان و شرکت آنها در همه فعالیت‌ها و کلاس‌های آنلاین نتیجه خوبی دریافت کردیم که کمترین آن بالا رفتن سطح اطلاعات عمومی دانش آموزان و گفت و شنود و به اشتراک گذاشتن نظرات وعقایدشان است.
از پروژه بعدی این کارگاه آموزشی اطلاع دقیقی در دسترس نیست؛ اما مطمئن هستیم که، کادر و اعضای این دوره، بهترین و پر حاشیه ترین موضوع را، با توجه به موقعیت، عرف و حقیقت جامعه انتخاب خواهد کرد.

* دانش آموز خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار