با هدف ایجاد شور و نشاط و ترویج شعرخوانی و بالا بردن اعتماد به نفس دانش‌آموزان برگزار شد

مسابقه مشاعره یاوران انقلاب منطقه ۱۵

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۵ با بیان اینکه مسابقه مشاعره در آخرین روزهای دهه فجر در مقاطع مختلف به تفکیک جنسیت برگزار شد، این فعالیت ها را موجب ایجاد شور و نشاط و ترویج شعرخوانی و بالا بردن اعتماد به نفس دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۵۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه مشاعره یاوران انقلاب منطقه ۱۵

عبداله نیک مهر؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۵ از برگزاری مسابقه مشاعره دانش‌آموزی در این منطقه خبر داد و گفت: مسابقه مشاعره در بین یاوران انقلاب در دو سطح متوسطه اول و متوسطه دوم به تفکیک جنسیت و با توجه به پایه تحصیلی این عزیزان، در حال برگزاری است که در پایان مسابقات، برگزیدگان با توجه به مقطع و پایه تحصیلی برای مرحله استانی به اداره کل معرفی می شوند تا با مناطق دیگر به رقابت بپردازند.
وی بیان کرد: این گونه فعالیت‌ها، علاوه بر جذابیت و ایجاد شور و نشاط در بین نوجوانان؛ موجب بالارفتن اعتماد به نفس دانش‌آموزان و کشف استعدادهای منطقه و هدایت و پرورش آنها می‌شود. همچنین روی آوردن دانش آموزان به ادبیات، به درک و فهم بهتر دروس دیگر نیز کمک می‌کند.
نیک مهر افزود: با ترغیب و ترویج شعرخوانی در بین دانش آموزان علاوه بر نکات آموزنده که در قالب های شعری در جامعه منتقل می‌شود و در ارتقا و اعتلای فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی دارد؛ باعث رشد فکری و فرهنگی و تربیتی دانش آموزان نیز خواهد شد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه در ادامه اظهار کرد: دیدگاه و نگاه شاعرانه علاوه بر افزودن افق دید شاعر و برانگیخته شدن احساسات و محبت و افزایش گنجینه لغات، بر وسعت تفکر افراد نیز می‌افزاید و نتیجه آن همدلی و همراهی است که در روح جامعه به وجود می‌آید و تاثیر مستقیم در مثبت اندیشی، تفکر خلاقانه و همیاری فردی و اجتماعی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار