مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت:

افزایش ۹ درصدی خونگیری در استان قزوین

قزوین (پانا) - مدیرکل انتقال خون استان قزوین اعلام کرد میزان اهدای خون در ۱۱ ماه امسال بیش از ۹ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۹ درصدی خونگیری در استان قزوین

به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان قزوین، مریم مدرسی گفت: در ۱۱ ماه امسال ۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر خون اهدا کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ و یک دهم درصد بیشتر شده است.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان قزوین سهم اهدا کنندگان مستمر از این میزان ۲۰ هزار و ۴۶۷ نفر است.

مدیرکل انتقال خون استان همچنین تعداد بانوان اهدا کننده خون را ۲ هزار و ۴۶۰ نفر اعلام کرد. همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۴ واحد خون به سایراستان‌ها ارسال شده است.

وی از ارسال ۲۳ هزار و ۶۹۸ واحد خون به بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مشابه پارسال بیش از ۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: هم اکنون بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی چشم انتظار سخاوت مردم نیکوکار استان در اهدای خون هستند.

مدرسی درباره ساعت فعالیت مراکز انتقال خون استان قزوین در روز مبعث هم گفت: مرکز اهدای خون قزوین در روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند، همزمان با روز مبعث پیامبر اسلام (ص) از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ فعال است.

هم استانی‌های در روز‌های عادی هم برای اهدای خون خود می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب به پایگاه‌های انتقال خون قزوین مراجعه کنند.

همچنین همشهریان بوئین زهرایی می‌توانند در روز دوشنبه ۹ اسفند از ساعت ۹ تا ۱۳ برای اهدای خون به سامانه سیار خونگیری در این شهر مراجعه کنند.

به گفته مدرسی، فرآورده‌های خونی مورد نیاز استان علاوه بر این سامانه، در دو مرکز خونگیری قزوین و تاکستان تهیه می‌شود.

همه شرایط بهداشتی برای حضور اهدا کننده در انتقال خون که اطمینان خاطر داشته باشد ریسک انتقال عفونت متوجه او نیست، در استان فراهم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار