در مراسم از مدرسه تا آسمان

کریمیان: معلمان آسمانی الگوی ارزشمندی از تجلّی ایثار در نظام تعلیم و تربیت هستند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت ضمن تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع تعلیم و تربیت از آنها به عنوان الگوی ارزشمندی از تجلّی ایثار یاد کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کریمیان: معلمان آسمانی الگوی ارزشمندی از تجلّی ایثار در نظام تعلیم و تربیت هستند

آیین گرامیداشت معلمان، مربیان و کارکنان آسمانی آموزش و پرورش شهر تهران بر اثر ابتلا به کرونا، صبح امروز با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش، زهره الهیان؛ نماینده تهران،ری،شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی، الهام یاوری؛ رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، احمد محمودزاده سرپرست سازمان مدارس ومراکز غیر دولتی وتوسعه مشارکت های مردمی، مدیران مناطق و خانواده های شهدای مدافع تعلیم و تربیت شهر تهران در محل تالار فرهنگ برگزار شد.

کریمیان در این مراسم خدمت کردن را موهبت الهی دانست که خداوند به بندگان شایسته خودش عطا می کند.

وی با بیان اینکه زندگی در جوامع جاری است و در همه شرایط عادی و غیر عادی واژگانی چون ایثار و از خود گذشتگی جایگاه خاصی دارد افزود: در شرایط ویژه ارزش این مفاهیم چند برابر می شود. همانطور که در شرایط جنگ، ایثار و رشادت های جوانان این خاک رنگ و بوی خاصی داشت.

وی افزود : اکنون در ٢ سال اخیر، کرونا حضور شکوهمند اقشار مختلف را در پی داشته است و یکی از اقشار که به صورت خاص و ویژه در این دوران با جهاد و ایثارگری و بذل جان و مال خویش تلاش کردند، معلمان فرهیخته و همکاران فرهنگی ما بودند که در شرایط حضوری و غیرحضوری با روش های مختلف در خط مقدم آموزش خدمت کردند و در زمان آموزش های غیرحضوری با ساخت کلیپ های آموزشی و تولید محتواهای خاص این دوران در کنار بررسی و رسیدگی و پاسخگویی به تکالیف فرزندان خویش، حتی ساعات بیشتری را صرف خدمت به ایران اسلامی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت،جامعه معلمان را شایسته عنوان مدافعان تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری، در رهنمودهای خود به خصوص، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تکلیف اقشار مختلف را (خودسازی، جامعه پردازی و تشکیل تمدن نوین اسلامی) بیان کرده اند.

وی ادامه داد: ما برای (جامعه پردازی و تمدن سازی)، اول نیازمند (خودسازی) هستیم که همکاران ما در آموزش و پرورش به عنوان یک الگو در این فضا، دارای نقش ممتاز هستند و به ایفای نقش می پردازند و این نقش آفرینی ها، یاد و خاطره شهدای و رزمندگان دفاع مقدس را که خالصانه از خود جانفشانی می کردند را در اذهان زنده می کند.

کریمیان خاطرنشان کرد: در تمام کلاس های درس، معلمان نقش تعلیمی خود را به عنوان مربی به خوبی ایفا می کنند. اگر در گام اول در راستای خودسازی تلاش می کنیم، تا زمینه های گام های بعدی را برای دست یابی به تمدن نوین اسلامی بسازیم، حتما باید به مقوله تعلیم و تربیت با رویکرد اخلاقی توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی در پایان مجاهدت های کادر آموزشی و پرورشی به ویژه معلمان و فرهنگیان معزّز را، ارزشمند خواند و ضمن قدردانی از خانواده های شهدای مدافع تعلیم و تربیت به دلیل همراهی آن ها با خانواده ها و سایر مدافعان حرم و سلامت ، یادآور شد که تا ابد یاد و خاطره این عزیزان در خاطر خانواده بزرگ و خدوم آموزش و پرورش و دانش آموزان آینده ساز انقلاب اسلامی زنده خواهد ماند.

این مراسم با حضور تمامی خدمتگزاران آموزش و پرورش شهر تهران در شورای معاونین و مناطق اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برای تکریم از شهدای تعلیم و تربیت در تالار فرهنگ برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار