آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

آموزش در مدارس حضوری است؛ در چه صورت آموزش مجازی می‌شود؟

تهران (پانا) - براساس بخشنامه ممنوعیت تعطیلی سراسری مدارس و مراکز آموزشی، باید از ورود دانش‌‌آموزان مبتلا و یا مشکوک به کرونا برای حضور در کلاس‌های درس جلوگیری شود و او باید از آموزش‌های مجازی بهره ببرد همچنین باید در صورت افزایش بیماران قطعی در یک کلاس درس یا یک مدرسه، نسبت به تعطیلی کلاس درس و مدرسه مورد نظر اقدام شود.

کد مطلب: ۱۲۵۸۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش در مدارس حضوری است؛ در چه صورت آموزش مجازی می‌شود؟

در هفته ای که گذشت بخشنامه ممنوعیت تعطیلی کلی و سراسری مدارس و مراکز آموزشی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهوری در ستاد ملی کرونا مبنی بر «تلاش مسئولان کشور برای مدیریت هوشمندانه بیماری کرونا و تداوم فعالیت‌های دستگاه‌ها و حوزه‌های اجتماعی و ایجاد امید و نشاط در مردم» و تأکید وزیر کشور مبنی بر «عدم اختیار استانداران برای تعطیلی همه مدارس»، از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت، این بخشنامه جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بر اساس این بخشنامه، تعطیلی کلی و سراسری مدارس ممنوع است، اما ستادهای استانی در این خصوص اختیار دارند بر اساس شدت بیماری و درگیری ابتلا به کرونا، به صورت منطقه ای و شهرستانی، مدارس و مراکز آموزشی را تعطیل و محدودیت‌های دیگر را برقرار کنند.

گفتنی است در این بخشنامه تاکید شده است که از ورود دانش‌‌آموزان مبتلا و یا مشکوک به کرونا برای حضور در کلاس‌های درس جلوگیری شود و او باید از آموزش‌های مجازی بهره ببرد همچنین باید در صورت افزایش بیماران قطعی در یک کلاس درس یا یک مدرسه، نسبت به تعطیلی کلاس درس و مدرسه مورد نظر اقدام شود.

پیام تشکر «سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی» از مدیرکل فرهنگی هنری، تغییرات مدیریتی در هلدینگ‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، بازدید وزیر آموزش و پرورش از مرکز مانیتورینگ همراه اول، آموزش 60 هزار دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر کشور، بازدید رئیس مرکز روابط عمومی آموزش و پرورش از خبرگزاری پانا، اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام، توسعه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور، اعلام جزئیات برگزاری مراسم بزرگداشت صدمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش، اعلام جزئیات آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰، اعلام جدیدترین آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان، بازدید وزیر آموزش و پرورش از بخش‌های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دیدار مردمی وزیر آموزش و پرورش با جمعی از فرهنگیان، سفر وزیر آموزش و پرورش به تبریز و انتصاب معاون رسانه و فرهنگی و تبلیغات وزارت آموزش و پرورش از مهم ترین اخبار هفته گذشته بود.

در گزارش پیش رو برخی از مهم ترین اخبار را مرور می‌کنیم:

2 هزار معلم تربیت‌بدنی و مراقب سلامت در مدارس جذب می‌شوند

صادق ستاری فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از استخدام حدود 2000 معلم تربیت‌بدنی و مراقب سلامت در مدارس کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی نیروی انسانی برای کیفیت‌بخشی به ساعت درس تربیت‌بدنی و همچنین بهبود و کیفیت سلامت دانش‌آموزان از لازمه‌ها و برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت است، گفت: با حسن نظر وزیر وزارت آموزش و پرورش نسبت به حوزه تربیت‌بدنی و سلامت، پس از پیگیری‌های دکتر نوری و کسب موافقت هیات‌وزیران دولت با اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون انتقال مراقبین سلامت مدارس با پیشنهاد اصلاح نرم از یک به 750 به یک به 480، جذب حدود 2000 معلم درس تربیت‌بدنی و مراقب سلامت در آزمون استخدامی پیش‌رو در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از این رخداد مهم متذکر شد: ضمن دعوت به ثبت‌نام جوانان متعهد و متخصص علاقه‌‌مند به این حوزه از طریق پورتال سازمان سنجش آموزش کشور؛ حدود 800 سهمیه مراقب سلامت و 1200 سهمیه معلم درس تربیت‌بدنی پیش‌بینی شده که بعد از انجام مراحل استخدامی به نیروها و کادر حوزه تربیت‌بدنی و سلامت با توزیع عادلانه در مناطق مختلف کشور، جهت تحقق عدالت آموزشی اضافه خواهند شد.

به گفته وی فردا 6 اسفندماه آخرین مهلت ثبت نام برای این موضوع است.

راه‌اندازی «قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی»

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای توسعه و تقویت حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی (تربیت فناورانه)، «قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی» در حوزه ستادی، ایجاد شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در هفته ای که گذشت در دیدار با سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، از تلاش‌های بنیاد برکت در امر «مدرسه‌سازی» و «محرومیت‌زدایی» قدردانی کرد.

نوری در این دیدار بیان کرد: احداث مدارس امری ضروری است اما زمینه تربیتی برخی مدارس نیازمند رسیدگی است.

وی همچنین در بازدید از مرکز مانیتورینگ شبکه شاد در همراه اول، ضمن تقدیر از حمایت های اپراتور همراه اول در راه اندازی اپلیکیشن شاد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به طراحی و راه اندازی و خدمات رسانی این اپلیکیشن نبود و اگر در این مسیر از حمایت همراه اول برخوردار نبود، قطعاً کار به این سرعت پیش نمی رفت.

به گفته وی، آموزش و پرورش با بهره‌مندی از ظرفیت «شاد»، ‌امروز، دارای یک شبکه تخصصی در خدمت رسانی امن به معلمان، دانش‌آموزان و ذی‌نفعان در حوزه آموزش‌های غیرحضوری است.

استفاده روزانه 10 میلیون نفری از «شبکه شاد»

علی کاظم زاده مدیرعامل فنی شبکه شاد درباره تعداد کاربران فعال در شبکه دانش‌آموزی «شاد» توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به استفاده روزانه 10 میلیون نفری از «شبکه شاد» افزود: برگزاری کلاس‌های «آنلاین» در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و «شبکه شاد» بعد از دوران کرونا به عنوان بازوی آموزش مجازی کشور فعال خواهد بود.

مدیرعامل فنی شاد اعلام کرد 14 مدرسه و حدود 5 هزار دانش‌آموز در حال استفاده از کلاس آنلاین، به عنوان قابلیت جدید شبکه شاد هستند.

ساختمان «دبیرستان میلاد» آسیب جدی ندید

درپی برخورد «جنگنده F۵» به ساختمان «دبیرستان میلاد» تبریز، با توجه به اینکه ساختمان مدرسه قبلا مقاوم‌سازی شده بود، سازه استحکام کافی را داشته و تنها در اثر آتش سوزی ایجاد شده تاسیسات مدرسه دچار آسیب شده است که عملیات تعمیرات آن به سرعت انجام می‌شود.

قانون اجرای رتبه‌بندی با جدیت دنبال و اعتبار مالی آن تامین شود

محمود امانی تهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره موضوعاتی که در جلسه این هفته شورای عالی آموزش و پرورش بحث و بررسی شد، توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت: تاکید اعضای شورای عالی آموزش و پرورش بر این است که قانون اجرای رتبه‌بندی با جدیت دنبال و اعتبار مالی آن تامین شود.

وی همچنین ادامه داد: هفته آینده نشستی ویژه‌ پیرامون «گزینش دانش‌آموزان در کنکور» برگزار خواهد شد.

مدارس تحت پوشش «خدمات مشاوره‌ای» افزایش می‌یابند

اصغر باقرزاده سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت‌های این معاونت برای جبران آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان دانش‌آموزان به ویژه در دوران کرونا توضیح داد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه نماد و سامانه 1570 (فوریت‌های مشاوره) گفت: مراکز مشاوره در سطح استان و مناطق کشور با حضور مشاوران آموزش و پرورش در حال رصد و حمایت از افرادی هستند که نیازهای مشاوره‌ای دارند.

باقرزاده همچنین خبر داد در ادامه سال و سال‌های آینده پوشش غربالگری، حمایت و اقدامات حمایتی و ترمیمی برای جبران آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و تعداد مدارس بیشتری تحت حمایت خدمات مشاوره‌ای قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار