شماره جدید ماهنامه قلک منتشر شد

از کاشتن سبزه عید و قالیشویی تا جشن چهارشنبه‌سوری

تهران (پانا) - در شماره 92 ماهنامه «قلک» ویژه اسفندماه، کودکان همراه با بچه‌های دنیا با فرهنگ و اقتصاد مردم تاجیکستان آشنا می‌شوند، یاد می‌گیرند سبزه عید را بکارند، با وجود تفاوت‌های ظاهری خودشان را دوست داشته‌ باشند و با شغل قالیشویی آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
شماره جدید ماهنامه قلک منتشر شد

به گزارش روابط‌عمومی ماهنامه قلک، در نود و دومین شماره این نشریه که به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان سه تا هفت سال می‌پردازد، کودکان در این شماره با «شای شای» یاد می‌گیرند صبور باشند و از مراحل کاشتن تا سبز شدن دانه‌ها برای سبزه عید لذت ببرند، در روز چهارشنبه سوری با آداب و رسوم شهرهای مختلف ایران آشنا شوند، با «قرومبی» قورباغه کوچک و بازیگوش به مدرسه بروند و با «بیجو و جیبو» با مراحل شست‌وشوی فرش و قالی و شغل قالیشویی آشنا شوند.

در هر شماره قلک بچه‌ها در بخش اخبار «قِل قُلَکی» نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی از اخبار روز مطلع می‌شوند و به بیانی طنز نکات مهمی را می‌آموزند. در این شماره در بخش اخبار با عنوان «لطفا واکسن بزنیم» مطالبی را درباره نزدیک شدن نوروز، کمک یک پسر 11 ساله برای نجات دو نفر و اهمیت زدن واکسن کرونا آورده شده است.

طراحی جلد ماهنامه قلک که توسط المیرا اسکندری انجام شده است، با توجه به قرارگرفتن در ماه پایانی سال و برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری در آخرین چهارشنبه اسفند‌ماه، به این موضوعات اختصاص پیدا کرده است.

دیگر مطالبی که در قلک 92 می‌خوانیم: شعر «چَشم» سروده زهرا موسوی و تصویرگری سحر کریمیان شیرازی، داستان «شای‌شای و سبزه هفت‌سین» نوشته شهرزاد شهرجردی و تصویرگری ویدا کریمی، «چهارشنبه سوری یه جشن خوب و عالی» سروده زهرا موسوی و تصویرگری شادی ودائی، داستان «قصه‌های قورومبی: بیا خوش می‌گذرد!» نوشته لاله جعفری و تصویرگری یاسمن ثروتیان، داستان «یک سال خوب و عالی، مثل ترنج قالی / قالیبافی» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، اخبار قِل‌قُلّکی «لطفا واکسن بزنید!» نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی، «بچه‌های دنیا: ف مثل فارسی» نوشته جویا میرزاده، داستان «من خودم هستم» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری سمیه رویایی.

شماره اسفندماه نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، طراحی جلد المیرا اسکندری، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی‌عراقی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 28صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در این شماره کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش و دریافت اشتراک سالانه یا شش‌ماهه «قلک» با دفتر ماهنامه به شماره 02188356436 تماس بگیرند. علاوه‌ بر آن امکان دریافت نسخه الکترونیک تمام شماره‌های این نشریه بر روی پلتفرم‌های‌ کتابخوان و نسخه فیزیکی آن از طریق دیجی‌کالا وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار