اعلام اسامی هیات رییسه یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی دختران استان قم

قم (پانا) - انتخابات هیات رییسه یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی دختران استان قم روز گذشته در تالار آموزش خانه معلم استان برگزار و اعضای هیات رییسه اعلام شدند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام اسامی هیات رییسه یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی دختران استان قم

در آیین برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی دختران استان قم، ابتدا «رسول ملایی» مدیر سازمان دانش آموزی استان طی سخنانی عنوان کرد: شرایطی که دانش آموزان باید برای کاندیدا شدن جهت هیأت رئیسه مجلس دانش آموز استان داشته باشند، این است که کلاس نهم یا دهم و یازدهم و دارای معدل خرداد ماه 1400 بالاتر از 17 و انضباط عالی باشند تا بتوانند کاندیدای هیأت رئیسه شوند.

وی ادامه داد: در ضمن از بین کاندیداها، یکی از دانش آموزان پایه نهم و دهم که بالاترین رأی را کسب نمایند، به عنوان نماینده استان به مجلس کشوری راه پیدا می کند.

دبیر ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی استان قم افزود: کسانی که انتخاب می شوند، باید به نمایندگی از دانش آموزان استان مطالب و طرح های خودشان را انتقال بدهند و به مدت دو سال به عنوان عضو مجلس دانش‌آموزی هستند.

ملایی ادامه داد: برنامه هایی که در آموزش و پرورش انجام می‌شود، دانش آموزان منتخب مجلس باید با زبان خودشان طرح ها و برنامه های پیشنهادی را ارائه دهند؛ در طول سال 4 جلسه به صورت مجازی و حضوری برگزار و در طی این جلسات دانش آموزان انتخاب شده تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد: کارشناسان در رابطه با اجرای طرح های جدید، برنامه ریزی می کنند و بر اساس بخشنامه و دستور عمل یا آیین نامه ای که ابلاغ می کنند به سطح مدارس این برنامه و طرحی که از دل مجلس دانش آموزی خروجی داشته است در سطح استان جاری می شود.

سپس «حسن محبوبی» مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری قم طی سخنانی با اشاره به اهداف و برنامه های دانش آموزان کاندیدا گفت: دیگر برنامه ها مثل قدیم نیست که ما بیاییم روی یک کاغذ بنویسیم و بگوییم این برنامه ها قرار است انجام بشود، طبق این صورت جلسه و موارد برنامه ریزی کردیم.

وی افزود: اگر برنامه ریزی ها دقیق نبوده و پشتوانه قوی‌ نداشته باشد و یا به روز نباشد و هر روز آن را مرور نکنیم، به آن نتیجه ای که می‌خواهیم، نمی‌رسیم.


در ادامه، هر یک از کاندیداها طرح ها و برنامه های خود را در مدت 5 دقیقه ارائه دادند. از جمله حنانه الیاسی موضوع آسیب های اجتماعی، فاطمه خسروابادی کتاب و کتابخوانی، مهسا رسولی افزایش گل و گیاه در مدارس، مائده عسگری سختی های کلاس های مجازی، زهرا بهشتی افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و راه اندازی کتابخانه مجازی، تینا سبحی منعم شناسایی استعداد های دانش آموزان و ورود دانش آموزان به اجتماع و مبینا فقیهی فعالیت های پرورشی و پیگیری مشکلات دانش آموزان را مطرح کردند.

همچنین نگین کیان کلاس های آموزشی برای دانش آموزان، بیتا حسینی مرام اهمیت به هنر، ستایش ظهرابی تقویت هویت دینی دانش آموزان، مریم بابایی مشورت کردن و کار گروهی و فاطمه فروغی نیز در کنار درس اهمیت به هنر و ورزش را مطرح کردند.

در پایان با نظارت مسئولان حاضر، تذکرات لازم داده شد و آرای کاندیداها اخذ شد و با حضور هیات رییسه سنّی انتخابات که از دانش آموزان پایه دوازدهم بودند، آرا شمارش شد.

در انتخابات مجلس دانش‌آموزی دختران، پس از شمارش آرا، ستایش ظهرابی به عنوان رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان قم انتخاب شد. همچنین فاطمه خسروابادی و مائده عسگری به عنوان نائب رئیسان اول و دوم، زهرا بهشتی منشی و نگین کیان نیز به عنوان کار پرداز انتخاب شدند.

در این آیین، سید علی محمدی مسئول اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش استان قم به نمایندگی از این اداره کل و مهدی آقاکوچکی رییس اداره استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان، نمایندگانی از آموزش متوسطه اداره کل و تعدادی از مسئولان سازمان دانش آموزی نواحی آموزش و پرورش قم و مربیان پیشتاز استان حضور داشتند.

اجرای دست تشکیلاتی با حضور «احمد لطفی زاده» از مربیان پیشتاز استان از برنامه های اجراشده در پایان آیین انتخابات بود.

دانش آموز خبرنگار: نرگس فارسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار