سه رکن اساسی آموزش چه مواردی هستند ؟

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت برگزاری مداوم و منظم جلسات کارگروه بهبود کیفیت باعث ایجاد نشاط و پویایی در تولید تفکرات نو و اندیشه‌های کلان برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری منسجم‌تر در حوزه سوادآموزی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سه رکن اساسی آموزش چه مواردی هستند ؟

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی یکی از شاخص‌های رشد در جامعه را میزان بهره‌مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن دانست و مبارزه با بیسوادی در مقوله توسعه فرهنگی و اجتماعی را به عنوان نخستین گام تلقی کرد.

وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش است گفت: برای جذب و نگهداشت افراد بی سواد باید محرک و الزامات بسیار قوی وجود داشته باشد و با به کارگیری همه ظرفیت ها انگیزه لازم برای آموزش و سوادآموزی افراد بی‌سواد فراهم گردد.

دبیر شورای پشتیبانی استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه محتوای آموزشی، آموزش دهنده و آموزش گیرنده سه رکن آموزش است، بومی سازی محتوای آموزشی را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: باید متناسب با نیاز مناطق و افراد محتوای آموزشی کتاب های سواد آموزی بومی سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مداوم و منظم جلسات کارگروه بهبود کیفیت باعث ایجاد نشاط و پویایی جهت ایجاد تفکرات نو و اندیشه های کلان برای برنامه ریزی و هدف گذاری منسجم تر در حوزه سوادآموزی می گردد و با نظارت جامع، کافی و قاطع از بروز برخی مشکلات و بداخلاقی ها جلوگیری و با ریل گذاری بهتر و دقیق تر به آرمان های امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ریشه کنی بیسوادی حرکت جدی صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار