۱۱ درصد از جمعیت زیر ۱۲ سال در استان اردبیل واکسینه شده اند

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد جمعیت دانش‌آموزی زیر۱۲ سال در مقابل سویه جدید امیکرون آسیب‌پذیر هستند و تنها ۱۱ درصد از این طیف جمعیتی در سطح استان واکسینه شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
۱۱ درصد از جمعیت زیر ۱۲ سال در استان اردبیل واکسینه شده اند

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی،استاندار اردبیل اظهار کرد: مدارس بزرگترین ساختار را در جامعه به خود اختصاص داده‌اند که تعداد قابل توجهی از جمعیت دانش‌آموزی با خطر ابتلا به کرونا در سرویس مدارس، کلاس درس و دورهمی‌ها مواجه می‌شوند که به همین دلیل تا یک هفته آینده نیز کلاس‌ها غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: جمعیت دانش‌آموزی زیر ۱۲ سال در مقابل سویه جدید امیکرون آسیب‌پذیر هستند و متاسفانه فقط ۱۱ درصد از این طیف جمعیتی در سطح این استان واکسینه شده‌اند و درحال حاضر منحنی بستری‌ها رو به بالا است و باید با رعایت فواصل اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک سه لایه مانع از شیوع بیشتر این ویروس شویم.

عاملی تصریح کرد: آمار کل تزریق واکسن در سطح استان ۲میلیون و ۸۴۰ هزار دز اعلام شده که هم اکنون منحنی بستری‌ها رو به بالا است و باید با رعایت فواصل اجتماعی، شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک سه لایه مانع از شیوع بیشتر این ویروس شویم.

وی عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی را یکی از آسیب‌های بزرگ در شیوع ویروس کرونا برشمرد و افزود: عادی انگاری در تجمعات و برگزاری مراسم ترحیم و عروسی، تجمع در اماکن سربسته و مراکز خرید ،خط قرمز سویه جدید امیکرون است و مردم باید عواقب این مسایل را جدی گرفته تا پیک ششم با کمترین خسارت جانی تا دو هفته دیگر سپری شود.

استاندار اردبیل، تشدید نظارت بر تجمعات و مراکز پرتراکم را ضروری دانست و گفت: در یک هفته اخیر میزان مراجعه سرپایی کاهش یافته و تعدادی از مراجعه کنندگان بستری شده اند و برخی نیز در خانه‌های خود قرنطینه هستند و هم اکنون۳۱۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده که ۲۱۶ نفر از آنها، در مرکز استان گزارش شده است.

عاملی بیان کرد: با افزایش میزان بستری‌ها امکانات بیمارستان امام خمینی تا حدودی پاسخگوی مراجعه کنندگان نخواهد بود و باید امکانات دیگری برای این جمعیت فراهم کنیم که البته با رعایت و توجه مردم امیدواریم از هفته‌های آتی میزان بستری نیز در استان کاهش یابد.

وی ادامه داد: اعمال محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به نفع مردم است و آبگرم ها، استخرها، سینما، مراسم کنسرت، مراسم ترحیم و عروسی، نماز جمعه و جماعات و نمایشگاه‌های عرضه کالا، اماکن عمومی، اماکن ورزشی، هتل ها، چایخانه و قهوه خانه ها، تالار‌های پذیرایی طبق مصوب ستاد کرونا در شرایط قرمز و نارنجی، ضمن رعایت الزامات، دستور العمل‌ها و مدیریت هوشمند، با ۲۰ درصد و ۳۰درصد ظرفیت کلی فعالیت خواهند کرد.

استاندار اردبیل گفت: مردم در صورت بروز هر گونه علایم احتمالی کرونا به پزشک معتمد مراجعه کنند و خوددرمانی افراد گاهی باعث بروز مشکلات در آن‌ها می‌شود.

رییس ستاد کرونای استان تصریح کرد: مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها در وضعیت قرمز معمولا بصورت مجازی برگزار می‌شوند، البته تصمیم گیری نهایی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها بر عهده روسای این مجموعه‌ها گذاشته شده است.

عاملی افزود: واکسیناسیون محله محور با همکاری بسیج و استفاده از ظرفیت سایر ارگان‌ها انجام می‌گیرد و مشکل مکان مراکز تجمیعی از سوی آموزش و پرورش حل شده و رسانه‌ها نیز برای ترغیب کودکان و والدین به واکسیناسیون اطلاع رسانی کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر مجموعه دستورالعمل ستاد کرونا را رعایت نکند با اعلام نام مجموعه باید برخورد جدی صورت گیرد، گفت: رعایت قانون و حفظ جان مردم خط قرمز ماست و نباید با عدم رعایت و ندانم کاری برخی افراد به سایر خانواده‌ها خسارت وارد شود.

استاندار اردبیل حمایت از اقشار آسیب پذیر را از اهداف و اولویت‌های سپاه استان دانست و اظهار کرد: هم اکنون سه شهرستان اردبیل، پارس آباد و مشکین شهر به وضعیت قرمز در آمده اند و باید با همکاری و همدلی تلاش شود سایر شهرستان‌ها با وضعیت قرمز مواجه نشوند.

گفتنی است در این جلسه فرمانده سپاه استان اردبیل، رییس دانشگاه علوم پزشکی و چند نفر از اعضای ستاد پیشنهاد، راهکار و عملکرد خود را تشریح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار