غربالگری کرونایی یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در طرح شهید سلیمانی

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل از غربالگری یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت این استان در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری کرونایی یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در طرح شهید سلیمانی

بهگزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با مدیران بهداشت و فرمانداران شهرستان های استان گفت: بسیجیان با شناسایی بیماران و افراد مشکوک به کرونا، فرم های اطلاعات این افراد را در اختیار کادر پزشکی قرار می دهند.

او بیان کرد: کادر درمان نیز با بررسی دقیق و علمی، افراد واجد شرایط را برای قرنطینه در خانه و نقاهتگاه ها شناسایی می کنند.

استاندار اردبیل رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام تست های سریع شناسایی بیماران به صورت ثابت و سیار در شهرستان ها را از جمله علل کاهش بستری و فوتی در این استان دانست.

بهنام جو اظهار کرد: استان اردبیل در خصوص انجام تستهای های سریع جزو استان های پیشرو بوده و روزانه ۳۵۰ تست در این استان انجام می شود.

او بیان کرد: با توجه به اقدامات کنترلی و رعایت مردم در حال حاضر تعداد بستری ها از ۵۳۰ به ۲۷۰ رسیده و تلاش می شود این میزان همچنان روند کاهشی داشته باشد.

استاندار اردبیل گفت: مراکز بهداشتی با توجه به اختصاص سهمیه استان در خصوص تست های سریع به شیوه سیار و ثابت در محل مراکز بهداشت، تعداد این تست ها را به بالای ۷۰۰ مورد در روز می رسانند.

بهنام جو تصریح کرد: توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، همراه با نظارت های محله ای بسیجیان از میزان بستری و فوتی های کرونا کاسته، به طوری که تعداد فوتی ها در استان از ۲۲ مورد در روز به حدود چهار مورد رسیده است.

او استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را از سوی مردم مورد تاکید قرار داد.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به پایین آمدن آمار بستری و فوتی در بیمارستان های استان، برخی افراد در سطح شهر از ماسک استفاده نمی کنند که این موضوع امری خطرناک است و بر اساس یافته های علمی افرادی که کمتر از ماسک استفاده می کنند، بیشتر مبتلا می شوند.

بهنام جو از کسبه و بازاریان خواست که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را به مردم پیشنهاد داده و مانع از ورود افراد بدون ماسک به مغازه و فروشگاه ها شوند.

او گفت: بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی موجب ایجاد محدودیت و رکود کار و تلاش و اقتصاد بوده و ضرر آن متوجه همه افراد جامعه می شود.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به ایام پیش رو خواستار پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار