بی توجهی به استمرار پروتکل های بهداشتی در رکود فعالیت های اقتصادی تاثیرگذار است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل با تاکید بر استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی آحاد مردم،بی توجهی به این موارد را در بروز محدودیت های حضور در جامعه و به تبع کاهش رونق اقتصادی اصناف تاثیر گذار دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۳۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بی توجهی به استمرار پروتکل های بهداشتی در رکود فعالیت های اقتصادی تاثیرگذار است

به زارش اداره کل استانداری اردیبل، اکبر بهنام جو در جریان دیدار با عوامل اجرایی طرح شهید سلیمانی در مسجد محله فاطمیه دروازه مشگین اردبیل افزود: با همکاری مردم و تلاش ایثارگرانه بسیجیان و نیروهای بهداشتی و درمانی میزان بستری های کرونا در استان کاهش یافته و لازم است روند اجرای این طرح و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم ادامه یابد.

او بیان کرد: بی توجهی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، موجب برگشت وضعیت قرمز و اعمال محدودیت های تردد و حضور در اماکن اقتصادی می شود.

استاندار اردبیل اعمال محدودیت ها و تعطیلی در بازار را موجب کم رونق شدن کسب و کار و فشار اقتصادی بر اصناف دانست و خواستار اقدام خودجوش مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و استمرار این اقدامات برای جلوگیری از کم رونق شدن کسب و کار ها شد.

بهنام جو تاکید کرد: نباید با عادی پنداری به برگزاری دورهمی ها ،جشن ازدواج با تعداد زیاد اقدام کرده و در این راستا لازم است عوامل اجرایی طرح شهید سلیمانی و نظارت محله ای آگاهی های لازم را به اهالی محلات ارائه دهند.

او گفت: در حال حاضر از ۱۲ شهرستان استان هشت شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند که باید برای رسیدن به وضعیت قرمز همه همکاری کنند.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به اقدام انقلابی بسیجیان در اجرای طرح شهید سلیمانی ، فعالیت داوطلبانه و اعتقادی را از ارکان بسیج از زمان تشکیل این نهاد عنوان کرد.

بهنام جو گفت: بسیج در هر زمینه ای که ورود کرده بی منت و خالصانه گام برداشته و به دلیل اقدام دا طلبانه و اعتقادی موفق بوده است.

فرماندار شهرستان اردبیل نیز در این دیدار از تلاش شبانه روزی عوامل بسیج و بهداشت در جریان اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد.

مسعود امامی یگانه افزود: در محله فاطمیه دروازه مشگین ۷۲۰ نفر فرد پرخطر و دارای بیماری زمینه ای شناسایی شده است.

او بیان کرد: ۸۶ نفر از این تعداد بیمار دیابتی ، ۱۲۸ نفر دارای فشار خون بالا و ۴۸۰ سالمند هستند.

امامی یگانه تصریح کرد: در جریان غربالگری آگاهی های لازم به تک تک این افراد در راستای مراقبت از خود ارائه شده است.

او اظهار کرد: برای کنترل و نظارت بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی ۳۳ اکیپ در شهرستان اردبیل فعال شده اند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: علاوه بر این تعداد، هشت اکیپ نیز در خیابان های مناطق پرخطر و شهرک ها بر اقدامات پیشگیرانه نظارت می کنند.

امامی یگانه با اشاره به ورود دهیاران و بخشداران به بحث های نظارتی از برگزاری دوره هوی توجیهی برای آنان در این خصوص خبر داد.

در این دیدار عوامل اجرایی شهید سلیمانی در محله فاطمیه اردبیل گزارشی از اقدامات غربالگری، قرنطینه و کمک های معیشتی و خدماتی در محله ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار