برنامه‌های نهاد امور تربیتی باید با نیازهای موجود متناسب باشد

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل، با اشاره به فعالیت‌های نهاد انقلابی امور تربیتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت تناسب برنامه های امور تربیتی با نیازهای جامعه یک اولویت است.

کد مطلب: ۱۲۵۷۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های نهاد امور تربیتی باید با نیازهای موجود متناسب باشد

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه هماهنگی برنامه های گرامیداشت هفته تربیت اسلامی اظهار کرد: تهاجم های فرهنگی سازمان یافته و اثرات منفی جهانی شدن که تعارضاتی را با ارزش های معنوی و انقلابی ما دارد خطراتی را برای نسل در حال رشد بوجود آورده است که با هدایت مقام معظم رهبری که تکالیفی را برای دستگاه های تربیتی و فرهنگی در این خصوص تعیین کرده اند، رشد این آسیب ها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: برنامه هایی که در حوزه امور تربیتی اجرایی می شود بدون شک بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی را خنثی کرده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، تجارب خوبی در برگزاری برنامه ها در هفته تربیت اسلامی در سال های گذشته بدست آورده ایم که حتی در شرایط موجود کرونایی هم می توانیم برنامه های خوبی اجرا کنیم.

ناصری عملکرد حوزه پرورشی و فرهنگی را در سال های اخیر خوب ارزیابی کرد و گفت: در سال های اخیر چه در حوزه پرورشی و فرهنگی و چه حوزه تربیت بدنی و سلامت استان در بخش های توسعه نیروی انسانی متخصص و امکانات و نیز فضاهای ورزشی اقدامات خوبی انجام شده است.

سید غلامحسن خلیلی موسوی ،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان هم اظهار کرد: با تأمل و تعمق درباره اهداف و سیاست های تاسیس« امورتربیتی » حاکی از اهمیت و اثربخشی آن است.

وی افزود: نهاد امور تربیتی همچنین بیانگر رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای تربیت متوازن دانش آموزان از طریق:«شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای دانش آموزان، توجه به کرامت انسانی آنان، تربیت افراد شجاع، خوش خو، خیرخواه، امیدوار به آینده، بلند همت، دارای نگرش مثبت در قضاوت‌ها و اعلام نظرها، خلاق، پرسشگر، جستجوگر، اهل فکر و نوآوری، دارای جرأت و شهامت برای ورود به میدان‌های علمی ناشناخته، منضبط، قانون شناس و قانون مدار » است.

نادر صاحب ،رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی نیز گفت: برنامه های پیش بینی شده در هفته تربیت اسلامی با سه رویکرد، تکریم، ترویج و توسعه طرح های پرورشی برگزار خواهد شد.

وی تجلیل از پیشکسوتان متعهد امور تربیتی، تقدیر از مربیان و معاونین پرورشی فعال و برگزیده، طراحی و نصب بنر و استندهای تبلیغات محیطی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی با موضوعات تربیت در سند تحول، شیوه های عملیاتی کردن مطالبات مقام معظّم رهبری، از امور تربیتی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، اعلام طرح ها و برنامه های برجسته و راهبردی آینده بر اساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، برگزاری اختتامیه شهرستانی و استانی جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی و تربیتی و .... از جمله برنامه هایی است که در این هفته پیش بینی شده است.

پرویز اصغری، مدیر سازمان دانش آموزی استان هم از تهیه و تولید محتوای آموزشی توسط دانش آموزان عضو پیشتاز در بستر شبکه شاد در قالب برنامه «سپاس از مربی» به منظور تجلیل از پیشکسوتان و مربیان فعال پیشتاز در جریان هفته تربیت اسلامی خبر داد.

وی افزود: همزمان با سالروز تشکیل نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی از پیشکسوتان و مربیان فعال پیشتاز مناطق ونواحی ۱۹گانه استان نیز با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار