امروز؛ آخرین زمان ثبت کارتخوان‌ها در سامانه مالیاتی

تهران (پانا) - دارندگان کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیک تا پایان امروز فرصت دارند تا نسبت به اتصال دستگاه‌های کارتخوان درگاه‌های پرداخت الکترونیک خود به پرونده‌ مالیاتی‌شان در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
امروز؛ آخرین زمان  ثبت کارتخوان‌ها در سامانه مالیاتی

در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کند.

در این بین، با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آن‌ها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

از آنجا که تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، بانک مرکزی نسبت به غیرفعال کردن آن‌ها اقدام می‌کنند، دارندگان کارتخوان تا پایان امروز فرصت دارند که به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه و اقدام لازم را انجام دهند.

طبق این گزارش، آخرین اعلام سازمان امور مالیاتی تا پایان ظهر روز گذشته حاکی از آن است که صاحب تقریبا ۴ میلیون و ۶۳۷ هزار دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداخت الکترونیک درخواست اتصال به پرونده مالیاتی داده‌اند و همچنین درخواست غیرفعال شدن دو میلیون و ۵۹۵ هزار کارتخوان نیز ثبت شده است. بنابراین، تاکنون ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار دستگاه کارتخوان و یا درگاه پرداخت الکترونیک در درگاه ملی سازمان امور مالیاتی تعیین تکلیف شده‌اند.

علاوه بر این، بر اساس اعلام محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی؛ پس از اتمام مهلت تا پایان امروز اولین اقدام این است که فهرست کارتخوان‌هایی که به پرونده مالیاتی متصل نشده‌اند برای غیرفعال کردن دستگاه‌ها به بانک مرکزی ابلاغ می‌شود و در قدم بعدی، این افرادی که به سازمان امور مالیاتی برای اقدام لازم مراجعه نکردند و نسبت به آن‌ها شائبه فرار مالیاتی وجود دارد، اسامی و اطلاعات آن‌ها به منظور مبارزه با فرار مالیاتی مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر، طبق گفته وی تاکنون معادل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کارتخوان که صاحبان آن فوت شده‌اند یا تراکنش آن‌ها صفر بوده، از سوی بانک مرکزی غیر فعال شده است و حسب اعلام بانک مرکزی ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه کارتخوان فعال در کشور داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار