حضرت زینب، الگوی کامل و شایسته‌ای برای دختران و زنان است

ملارد (پانا) - دبیر آموزش و پرورش ملارد، حضرت زینب(س) را اسوه پاکدامنی و صبوری دانست که می‌تواند الگوی کاملی برای دختران و زنان مسلمان جهان باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
حضرت زینب،  الگوی کامل و شایسته‌ای برای دختران و زنان است

پانزدهم ماه رجب سالروز وفات اسوه نیکی و پاکی است و آشنایی با طرز زیستن این بانوی پاکدامن برای دانش‌آموزان سرشار از تجربه و لطف الهی است.

لیلا برزگر دبیر دینی آموزشگاه احرار دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهرستان ملارد، بیان کرد: حضرت زینب (س) در خانواده‌ای ساده‌زیست و یکتاپرست چشم به جهان گشود، نام پدرش علی و نام مادرش فاطمه بود و راه زندگیش را طبق راه زندگی پدر و مادرش ادامه داد.

وی در جواب این پرسش که حضرت زینب(س) با کدام ویژگی خود در بین عموم مردم شناخته شده است، گفت: ایشان زنی صبور، دیندار، یکتاپرست، پاکدامن، گشاده‌رو، راستگو، بخشنده و مهربان بودند و عموم مردم ایشان را با این ویژگی‌ها می‌شناسند.

برزگر در پاسخ به این سوال که چرا حضرت زینب بین مردم محبوب است، افزود: این بزرگوار بین همه مردم به ویژه زنان و دختران محبوب هستند. حضرت زینب مظهر پاکیهاست و همین پاکدامنی ایشان باعث شده مردم به آن حضرت عزت و احترام فراوان بورزند.

دبیر دینی آموزشگاه احرار، در رابطه با اینکه دختران و زنان جامعه امروزی کدام یک از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حضرت زینب(س) را باید سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند، بیان کرد: دختران و زنان جامعه امروزی باید تمام ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) را سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند تا بتوانند زندگی متناسبی را برای خودشان بسازند و با وجود تمام سختی‌هایی که در طی سال‌های زندگی خودشان به چشم دیده‌اند، باز هم ایمان خود را از دست ندادند و به اراده خداوند منان مطمئن بودند، ایشان با وجود تمام اتفاق‌های سختی که برایشان افتاد باز هم از زخمی‌های جنگی نگهداری می‌کردند، این بیانگر وفاداری و مسئولیت‌پذیری ایشان است.

وی در پایان افزود: دختران و زنان جامعه امروزی می‌بایست با تمام اتفاقات خوب و بدی که در زندگیشان رخ می‌‌دهد، باز هم راه حضرت زینب(س) را ادامه دهند و به وفاداری و صبور بودن جامه عمل بپوشانند.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار