فوتی‌های کرونا در اردبیل واکسن تزریق نکرده بودند

اردبیل(پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد در 2 روز اخیر 8 نفر از هم استانی‌ها بر اثر بیماری کرونا جان باختند که هیچ یک از آنها تزریق واکسن کرونا را انجام نداده بودند.

کد مطلب: ۱۲۵۶۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
فوتی‌های کرونا در اردبیل واکسن تزریق نکرده بودند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، محمد جعفرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جریان بازدید از روند بستری بیماران کرونایی در اردبیل اظهار کرد: سویه امیکرون بسیار خطرناک‌تر از سویه‌های قبلی است به طوری که کوچکترین سهل‌انگاری بزرگترین سختی و دشواری را در ابتلا به این ویروس خطرناک زمینه‌ساز شده است.

وی گفت: عمده مراجعین با درگیری ریه و وضعیت بدحال به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند در حالی که علایم این بیماری بسیار سخت‌تر از سرماخوردگی و یا آنفلوانزا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: روزانه به طول متوسط 250 تا 300 مراجعه حضوری را شاهد هستیم که از این بین 50 تا 60 نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند به گونه‌ای که هم اکنون بیش از 250 بیمار کرونایی بستری در مراکز بیمارستانی استان داریم.

جعفرزاده افزود: زدن ماسک و تزریق دز سوم واکسن تا 90 درصد از شیوع این ویروس خطرناک و چموش جلوگیری می‌کند که امیدواریم هموطنان با رعایت موازین بهداشتی، زدن دز سوم واکسن را مدنظر قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بررسی 8 فوتی 2 روز اخیر به این نتیجه رسیدیم که افراد سهل‌انگار در تزریق واکسن عمدتا گرفتار این بیماری شده و تا مرگ نیز این بی‌احتیاطی آنها را سوق می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: هم اکنون 90 هزار نفر در سطح استان واکسن کرونا را دریافت نکردند که حضور آنها در مراکز پرتجمع و عمومی می‌تواند خطرات و آسیب‌های بسیاری را به همراه داشته باشد.

جعفرزاده گفت: ما همچنان در انتظار تزریق دز سوم واکسن برای 370 هزار نفر در استان هستیم تا پیشگیری از سویه امیکرون انجام شده و ما تلفات کمتری را نیز شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار