۳۰ درصد از بستری‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد را کودکان تشکیل می‌دهند

یاسوج (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد ۳۰ درصد بستر‌های پاندمی کووید ۱۹ و ویروس‌های جهش یافته در استان کهگیلویه و بویراحمد را کودکان صفر تا ۹ سال تشکیل می‌دهند.

کد مطلب: ۱۲۵۶۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ درصد از بستری‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد را کودکان تشکیل می‌دهند

محمدمهدی بانشی در این باره اظهار کرد: تا قبل از شیوع امیکرون کودکان صفر تا ۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد کمترین ابتلا به کرونا را داشتند، اما هم‌اکنون ۳۰ درصد بستر‌های کووید ۱۹ استان را این گروه سنی تشکیل می‌دهند.

بانشی بیان کرد: به نظر می‌رسد که در گروه سنی صفر تا ۹ سال برای انجام آزمایش همکاری نمی‌کنند و و متاسفانه باعث می‌شود که شاهد افزایش تعداد کودکان مبتلا کرونا و به تبع ان افزایش آمار بستری کودکان کرونایی دربیمارستان‌ها باشیم.

وی ادامه داد: گروه سنی صفر تا ۹ سال واکسن کرونا نزده اند و در مدارس نیز تجمع می‌کنند در صورت ادامه این روند افزایشی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تخت و دارو طی ۲۵ روز تا یک ماه آینده با مشکل و کمبود مواجه می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های استان هم اکنون در راهرو‌ها تخت گذاشتند و بیماران را بستری و به آن‌ها سرم وصل می‌کنند گفت: از رسانه‌ها و صدا و سیما انتظار است که این گروه سنی را آموزش دهند و برای شناسایی این گروه کمک کنند تا کودکان مبتلا به موقع تشخیص داده شوند و به بستری در بیمارستان منجر نشوند.

بانشی افزود: هم اکنون واکسیناسیون گروه ۵ تا ۱۲ سال مشکل اساسی مجموعه بهداشت و درمان کشور است، از یک طرف این گروه سنی باید واکسینه شوند و از طرف دیگر آموزش و پرورش اجازه ورود به تیم‌های واکسیناسیون را به مدارس نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه باید از تجمعات جلوگیری شود، تاکید کرد: باید مدارس ابتدایی، مراکز پیش دبستانی و مهد کودک‌ها را به مدت دو هفته برای پیشگیری از کرونای اُمیکرون تعطیل کنیم تا به آرامش نسبی برسیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: همچنین باید اماکن پذیرایی نمایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی در مدت مشخص تعطیل شوند و از برگزاری هرگونه مراسم در فضای بسته ممانعت و جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار