القاصی مهر: محیط زندان‌های تهران کانون فضاسازی دشمن است

تهران (پانا) - رئیس کل دادگستری استان تهران گفت یکی از کانون‌های فضاسازی دشمن محیط زندان‌های تهران و خصوصا بازداشتگاه اوین است که دستگاه قضا لازم است سازمان زندان ها را یاری کند و همه در تصمیمات با تدبیر و دقت عمل کنیم.

کد مطلب: ۱۲۵۴۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
القاصی مهر: محیط زندان‌های تهران کانون فضاسازی دشمن است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، علی القاصی‌مهر عصر امروز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه فضاسازی‌ها را باید از زندان‌های تهران دور کرد، افزود: نگاه مدیریت سازمان زندان‌ها به زندان‌های استان تهران باید ویژه‌تر باشد.

وی گفت: ورود و نظارت ما در مجموعه قضایی و زندان هرچه بیشتر باشد، قطعا می‌توان آسیب‌ها و تهدیدات طراحی‌شده دشمن را کنترل کرد.

رئیس کل دادگستری تهران با اشاره به اینکه باید امور زندان‌ها بخوبی رصد شود و خصوصا لازم است در مورد طولانی شدن نگهداری متهمین علت‌یابی کرد، گفت: یکی از اولویت‌های کاری را باید حساسیت نسبت به زندانیان تحت قرار و متهمینی دانست که در فرآیند رسیدگی و بازداشت با اطاله زمان مواجه شدند. خود زندان باید در این حوزه مطالبه‌گر باشد.

وی از دوران همکاری با مدیران جدید و سابق زندان‌های استان تهران یاد کرد و با اشاره به اقدامات شایسته تقدیر آنان تأکیدکرد: امروز باید ورودی به زندان‌ها را کنترل کرد تا جایی که زندان آخرین نقطه و چاره کار باشد. باید بگونه‌ای مدیریت کرد که فرد به زندان منتقل نشود. در دستگاه قضا سعی کردیم در بازدید قضات به زندان‌ها، کاری کنیم که منظومه فکری آنان نسبت به زندان و زندانی تغییر کند تا در آراءشان نیز شاهد تغییر باشیم.

القاصی مهر اظهارداشت: اصالت زندانبانی در نظام ما متفاوت از دیگر کشورهاست؛ زندانبانی اسلامی مبتنی بر فرمایش حضرت امام(ره) باید تحول بسمت دانشگاه و آموزشگاه باشد یعنی اصلاح، تربیت و تغییر فرد و بازگشت او به زندگی شرافتمندانه را ببینیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: سیاست‌ها و برنامه‌های روسای محترم قوه قضائیه از گذشته تاکنون براساس آموزه‌ها و فلسفه دین اسلام و توجه به کرامت انسان و ارزش ذاتی او بوده است و ما طی این سال‌ها نیز شاهد دوره تکاملی در حوزه زندان و زندانبانی هستیم.

وی با بیان اینکه زمینه‌سازی برای بازگشت انسان‌های خطاکار مطابق با قانون بوسیله اصلاح و تربیت به جامعه، در سرلوحه فعالیت سیستم قضایی دیده می‌شود، تاکید کرد: رویکرد ما در زندانبانی امری نجاتبخش است و در تمام رده‌های مدیریتی و سطوح قضایی این نگاه دیده می‌شود. قطعا مدیریت زندان‌ها و نگاه علمی و انسانی به آن نیز از جانب ریاست محترم سازمان زندان‌ها، بسیار موثر است و می‌تواند اهداف عالیه را در سطوح زندان‌ها اجرایی و عملیاتی کند.

القاصی‌مهر با قدردانی از حمایت‌های ریاست قوه قضائیه گفت: در این دوره تحولی نگاه رئیس محترم قوه قضائیه به زندان و زندانبانی همواره نگاهی عمیق، همه‌جانبه و کاملا اصلاحی و تربیتی است.

وی افزود: توجه ویژه در انتصاب دکتر محمدی به عنوان ریاست محترم سازمان زندان‌ها نیز موید این نکته بود که او چهره‌ای کاملا علمی، دقیق، شایسته و مبتنی بر تجربه در امر مدیریت قضایی، زندان و اجرایی را انتخاب کرد که باید آن را به فال نیک گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تأکید بر ارتقاء تحولات زندانبانی در دوره جدید، گفت: اتفاق خوبی است که امروز به مدیران درونی سازمان اعتماد می‌شود و این تغییرات نشان از اهمیت دادن به سرمایه‌های سازمان زندان‌هاست.

شبکه‌های معاند به دروغ دائما به حوزه زندانبانی دامن می‌زنند

علی رستمی در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان زندان‌ها ضمن تقدیر از انتصاب مجدد حیات‌الغیب بعنوان مدیرکل زندان‌های استان تهران و اقدامات او در امر زندانبانی و مدیریت زندان‌ها، گفت: اداره زندان‌های تهران کار بسیار سختی است چرا که متفاوت از دیگر زندان‌هاست تا جایی که شبکه‌های معاند نیز دائما به این حوزه زندانبانی دامن می‌زنند. بنابراین مدیریت دقیقی را می‌طلبد که با حضور آقای حیات‌الغیب اتفاقات خوبی در این راستا رخ خواهد داد.

مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران ادامه داد: یکی از مشکلات زندان‌های تهران حجم بالای جمعیت کیفری و دیگری کمبود اعتبارات است. باید مدام سازمان‌های دیگر را مجاب کنیم که به زندان‌های تهران کمک کنند چراکه نیازمند توجه خاص و اعتبار ویژه است.

رأفت در برخورد با زندانیان و امکانات موجود در زندان‌ها امری مثال‌زدنی است

رستمی با اشاره به اطلاعات غلط رسانه‌های معاند در حوزه زندان و زندانبانی، گفت: ما هم باید بسوی عرضه اطلاعات از عملکرد درست همکاران و پرسنل زندان‌ها برویم بی‌آنکه بخواهیم از آن دفاع کنیم. رأفت در برخورد با زندانیان و امکانات موجود در زندان‌ها امری مثال‌زدنی است که باید اطلاع‌رسانی کرد تا افکار عمومی نیز متوجه آن باشند.

وی افزود: در تشریح و تبیین وضعیت زندانیان و زندان‌ها با استفاده از فضای مجازی در عصر ارتباطات سراغ اقدامات جدی خواهیم رفت. جایگاه زندان‌ها در ایجاد امنیت جامعه را با لحاظ نکات مثبت آن باید تبیین کرد.

حشمت‌الله حیات الغیب مدیرجدید اداره کل زندان‌های استان تهران نیز در این مراسم گفت: نگهداری زندانیان باید همراه با اصلاح و ترییت و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه باشد. در این راستا به بواسطه رویکرد علمی ریاست محترم سازمان‌ها و اداره علمی و عقلانیت ایشان، امیدوارم شاهد تحولات اساسی و بنیادین در زندان‌ها نیز باشیم.

وی یادآور شد: ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی، بازپروری در زندان‌ها، ارتقاء امنیت با حفظ کرامت و حقوق شهروندی زندانیان، کاهش رفتارهای پرخطر، طبقه‌بندی زندانیان، پیگیری جدی برای استفاده از پابند الکترونیک، توجه ویژه به منابع انسانی شاغل در زندان ‎ها و امور معیشتی آنان و غیره را در برنامه‌های پیش روی خود خواهم گذاشت.

حیات‌الغیب بر تعامل با مراجع قضایی در راستای کاهش جمیعیت کیفری تاکید و همچنین اشتغال یابی مولد، توسعه و بازسازی و بهسازی مراکز نگهداری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، انتقال زندان‌های فرسوده به بیرون از شهرها، نظارت بر اجرای بخشنامه جدید سازمان و توجه به خانواده زندانیان نیازمند را از دیگر برنامه‌های خود معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار