مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

در کار فرهنگی نباید خوشه‌چینی کرد

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت فرهنگ‌سازی نیاز به ایده‌پردازی دارد و در کار فرهنگی نباید خوشه‌چینی کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
در کار فرهنگی نباید خوشه‌چینی کرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، سید مجتبی هاشمی در نشست کارگروه حجاب و عفاف که در سالن سردارسلیمانی اداره کل برگزار شد،گفت: فرهنگ‌سازی نیاز به ایده‌پردازی دارد و در کار فرهنگی نباید خوشه‌چینی کرد بلکه باید همه یک مجموعه بدون انتخاب، در معرض یک محتوای خوب و مناسب قرار بگیرد تا دعوت به خیر صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه فرهنگ حجاب در میان دانش‌آموزان، انتخاب قشری که مقید به رعایت هستند برای بحث و تبادل نظر کافی نیست، بلکه به عنوان مثال این مسئله باید در یک کلاس درسی که دانش‌آموزان با فرهنگ‌ها و تربیت‌های مختلف حضور دارند ایده پردازی، شرح و تبیین شود و همه در معرض آموزش قرار بگیرند تا بتوانند انتخاب صحیح داشته باشند.

هاشمی با اشاره به اینکه در کار تربیتی واحد، فرد است، پس نباید با نگاه مسامحه‌گرایانه به دنبال آمار و ارقام باشیم، گفت: ارسال رُسُل و انزال کُتُب با هدف تربیت تک تک افراد جامعه صورت پذیرفته است و در این مسیر حوصله، صبر و استقامت لازمه کار است.

وی با اشاره به اینکه که باید یک رابطه منطقی در موضوع حجاب و عفاف وجود داشته باشد، افزود: مسئله حجاب و عفاف فقط منحصر به بانوان یک جامعه نیست بلکه فرا جنسیتی است که همه اقشار جامعه بر اساس فرهنگ، قانون و دستورات اسلامی می‌بایست به آن احترام گذاشته و رعایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به دستورالعمل تهیه شده برای اجرا بیان کرد: همکاران محترم می‌بایست بر اساس زمانبندی ارائه شده واحدهای مجری ،فرآیند را مشخص کرده و با همکاری دوایر دیگر شرح وظایف خود را به دبیرخانه این کارگروه ارسال کنند.

هاشمی با توصیه به محوریت آموزش در این موضوع، برگزاری نشست‌های گفت و گو محور، نمایشگاه‌های عفاف و حجاب و اخذ مجوز و همراهی دیگر ارگان‌های ذیربط را از جمله پیشنهادات قابل طرح عنوان کرد و خواستار سرعت بخشیدن به فرآیندهای فوق شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار