علی اکبر رضایی:

نیکوکاران هر منطقه، سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند

اصفهان (پانا) - فرماندار آران و بیدگل گفت نیکوکاران هر منطقه، سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند و ارزش این سرمایه انسانی بالاتر و والاتر از منابع مالی است که آنها به دیگران هدیه می کنند و باید این گنجینه فاخر سرمایه‌های مردمی را به بزرگی و نیکی یاد کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نیکوکاران هر منطقه، سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند

علی اکبر رضایی در آیین بهره برداری از طرح توسعه دبیرستان زینب کبری نوش آباد اظهار کرد: نقش نیکوکاران برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی تلاشی مقدس و ستودنی است که آثار آن برای نسل‌ها باقی می ماند.
وی افزود: معلمان و دانش آموزان دو رکن اساسی هستند که مسیر پیشرفت و توسعه کشورها را رقم می‌زنند و تامین زیر ساخت‌های آموزشی و کلاس درس، ضرورت توسعه است که نیکوکاران در این مسیر همیشه حضور داشته اند.
وی تصریح کرد: حمایت از آموزش و پرورش، وظیفه انسانی و دینی همگانی است زیرا هر شهروند موفقیت خود را مدیون مدرسه و اولیا مدرسه است و این تعبیری است که امام علی علیه السلام 14 قرن پیش ما را به آن سفارش کرده است.
وی تاکید کرد: این بنای آموزشی یک ارزش مضاعف دارد زیرا که بانی آن یک جوان تحصیلکرده است که مسیر موفقیت و پیشرفت را طی کرده و حالا به زادگاه خود برگشته و به احترام مادر خود، این ساختمان را بنا کرده است تا هم ارزش علم و هم مقام مادر را به همه یادآوری کند که هر دو عمل مورد سفارش دین و قابل تحسین است.
وی با گرامیداشت دهه فجر گفت: دهه فجر، طلوع خورشید حق طلبی، ظلم ستیزی و عدالت خواهی مردم بزرگ ایران به رهبری معمار بزرگ انقلاب، امام خمینی (ره) است و فرصتی که هر سال تکرار می شود تا در قبال آنها که با جان و جهاد خود، نهال انقلاب را کاشتند، وظیفه خود را فراموش نکنیم.
رییس دبیرستان دخترانه زینب کبری نوش آباد نیز در این آیین گفت: طرح توسعه این دبیرستان با عنوان ساختمان مهر با اعتبار پنج میلیارد و 405 میلیون ریال در زمینی به مساحت 235 متر مربع ساخته شده است تا بخشی از کمبود فضای آموزشی جبران شود.
زهرا نیک سرشت با تجلیل از مشارکت شهروندان نیکوکار افزود: بانی این طرح، علیمحمد پرکان نوش آبادی است که در قالب چهار کلاس درس ساخته به احترام مادر خود مهری رئوفی، به نام ساختمان مهر نامگذاری کرده است و امروز به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: ابتکار پسندیده ای است که بجای هدیه های مادی، شهروندان به صورت دسته جمعی یا فردی، در آموزش و پرورش فرزندان جامعه شرکت کنند و به ثواب همیشگی برسند و فرهنگ کار نیک برای نسل آینده ساز ترویج شود.

خبرنگار: سید جلال جلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار