مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

2 هزار و 680 اتاق گفت‌وگوی اولیا در آموزش و پرورش استان کرمان فعالیت می‌کنند

کرمان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ارتباط زنده مجازی با وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح مرکز جامع راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده استان گفت 2 هزار و 680 اتاق گفت‌وگوی اولیا در آموزش و پرورش استان کرمان فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
2 هزار و 680 اتاق گفت‌وگوی اولیا در آموزش و پرورش استان کرمان فعالیت می‌کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی ضمن ارائه گزارشی از خدمات روانشناختی به دانش‌آموزان و اولیا در استان، گفت: اتاق گفت‌وگوی اولیا، بخش مجزایی از فضای مدرسه و مجهز به امکاناتی نظیر کتابخانه است که اولیا می توانند در یک فضای تعاملی با هم دیدار و گفت‌وگو داشته باشند یا زمان انتظار تا اتمام کلاس فرزندشان را آنجا بگذرانند، حتی در بعضی شهرستان‌ها و مناطق از این مکان برای تولید صنایع دستی و هنرهای بومی و ترویج موضوع کارآفرینی هم استفاده می‌شود.

وی افزود: 64 مدرسه در استان، مجری بسته تحولی "مدرسه، کانون تربیتی محله" هستند که برای تعامل بیشتر و بهتر مدرسه با محله، مدیر مدرسه مدیر محله هم هست و از همه ظرفیت‌های مدرسه برای برگزاری مناسبت‌ها و... همچنین از امکانات ورزشی و آموزشی مدرسه استفاده می شود و به نوعی بین محله و مدرسه دیواری باقی نمی‌ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان دو پیشنهاد به وزیر آموزش و پرورش ارائه کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود به منظور رشد و توسعه مراکز مشاوره، به این مراکز مدیر موظف اختصاص داده شود، همچنین حساب بانکی مراکز جامع مشاوره کشور به صورت مستقل باشد، مجوز افتتاح حساب از وزارت صادر تا بر طبق قوانین و مقررات موجود، پرداخت‌ها سریع‌تر انجام شود.

بر پایه این گزارش، در این آیین همچنین از اقدس خزاعی به عنوان مدیر منتخب اجرای بسته تحولی «مدرسه، کانون تربیتی محله» تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار