در گفت‌وگو باپانا

داود بیدل: نگاه انسانی «نمور» من را جذب خودش کرد

تهران (پانا) - داود بیدل که با فیلم «نمور» در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد درباره فیلمنامه این فیلم گفت نگاه انسانی و جذاب فیلمنامه او را جذب خودش کرد اما پنج ماه بازنویسی شد تا فیلمنامه به الگوی مدنظرش نزدیک شود.

کد مطلب: ۱۲۵۴۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
داود بیدل: نگاه انسانی «نمور» من را جذب خودش کرد

فیلم سینمایی «نمور» آخرین فیلمی است که در سینمای اهالی رسانه نمایش داده شد. کارگردان این فیلم درباره چگونگی ساخت این اثر به پانا توضیح داد: بعضی از فیلمنامه‌ها فیلمساز را به سمت خودشان می‌کشانند به این دلیل که انسانی و جذاب هستند و درام درستی دارند. فیلمنامه «نمور» هم به دلیل انسانی بودن و نوع نگاهی که داشت، من را جذب کرد.

وی افزود: در صحبت با نویسنده حدود پنج ماه فیلمنامه را بازنویسی کردیم تا به الگوی مدنظر من نزدیک شویم و به لحاظ مضمونی هم به فیلم روشن تری برسیم.

بیدل در خصوص حضورش در چهلمین جشنواره فیلم فجر هم گفت: جشنواره یکی از ویترین‌های مهم هر کشوری است و در کشور ما هم جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین ویترین است. به همین دلیل با این فیلم در جشنواره شرکت کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا از محمدرضا علیمردانی و باربد بابایی که بیشتر سابقه اجرا دارند برای بازی در فیلم استفاده کردید، اظهار کرد: علیمردانی کار خود را با بازیگری آغاز کرده و در ادامه در صداپیشگی و اجرا متبحر شده است. من پیش از انتخاب ایشان سریالی با بازی‌شان دیدم که هنوز پخش نشده و به نظرم به لحاظ شخصیتی به کاراکتر من نزدیک بودند به همین دلیل برای بازی در «نمور» از این بازیگر استفاده کردم.

کارگردان «روزگاری عشق و خیانت» افزود: در ساخت سریال یا فیلم برای من ترکیب کلی بازیگران بسیار مهم است. در «نمور» سعی کردم از جمع کردن بازیگران سوپراستار تاحدی فاصله بگیرم. به همین دلیل این ترکیب را انتخاب کردم و از این انتخاب ها راضی هستم.

وی با تاکید بر این که داوران جشنواره فیلم فجر هم نوعی مخاطب هستند، تصریح کرد: تمام تلاش ما وقتی فیلمی می‌سازیم، دیده شدن است. دوست داریم مخاطب با رضایت از سالن بیرون بیاید و این زمانی اتفاق می افتد که دریافتی از فیلم داشته و احساس نکند که من به عنوان کارگردان کم فروشی کرده ام. اگر این اتفاق برای مخاطب خاص تر و باسوادتر هم رخ بدهد که بسیار اتفاق خوش و مثبتی است.

کارگردان «نمور» در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند در کدام بخش‌ها نامزد دریافت سیمرغ فجر خواهد شد، گفت: در تمام بخش‌ها همکاران من زحمت بسیاری کشیدند و این قابلیت را دارند که نامزد دریافت سیمرغ شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار