معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودهن:

جشنواره الگو‌های برتر تدریس، عرصه نمایش تدریس تخصصی و هنر دبیران است

رودهن(پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودهن جشنواره الگو‌های برتر تدریس را عرصه نمایش تدریس تخصصی و هنر دبیران در درس تفکر و سبک زندگی معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره الگو‌های برتر تدریس،  عرصه نمایش تدریس تخصصی و هنر دبیران  است

همزمان با آغاز جشنواره الگو‌های برتر تدریس مرتبط با درس تفکر و سبک زندگی، سید‌احمد الهی‌نیا معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودهن در گفتگو با پانا گفت: هشتمین دوره برگزاری این‌ جشنواره به مرحله اجرایی و فراخوانی آثار درآمده است و مورد استقبال زیادی از‌طرف فرهنگیان‌ منطقه قرار گرفت. این جشنواره فرصت خوبی برای ارائه مهارت‌های دبیران در تدریس درس تفکر و سبک زندگی است.

وی در ادامه بیان کرد: آثار رسیده به منطقه داوری شده و آثار برتر و با کیفیت جهت شرکت در جشنواره به استان معرفی شدند. سیدمهدی نژادهاشمی معاون پرورشی مدرسه ۱۳ آبان و زهرا رحیمی مشاور مدرسه تربیت رودهن از جمله فرهنگیانی بودند که در این دوره شرکت کرده و آثار با کیفیتی ارائه داده و به استان معرفی و ارسال شدند.

الهی‌نیا همچنین اذعان کرد: درس تفکر و سبک زندگی اگر درست و اصولی تدریس شود و جذب دانش‌آموز به خوبی انجام شود می‌تواند نقش مهمی در هدایت زندگی دانش‌آموزان و شکل‌گیری درست شخصیت زندگی‌شان داشته باشد و مسلما نکته ای که خیلی در این موضوع باید به آن توجه شود این است که معلم درس مربوطه باید در تدریس این درس تبحر و مهارت داشته باشد تا اهداف تدریس این درس در دانش‌آموزان حاصل شود.

او در تکمیل صحبت‌هایش تصریح کرد: درس تفکر و سبک زندگی که پیرامون مهارت‌های زندگی و آموزش این‌مهارت‌ها به دانش‌آموزان می‌چرخد در دوران متوسطه که دانش‌آموزان در مرحله حساسی به لحاظ بلوغ عاطفی و احساسی هستند و همچنین درک بهتری می‌توانند از محیط اطراف داشته باشند؛ اگر تدریس آن با حساسیت و با توجه به نیاز‌های دانش‌آموزان انجام شود نقش راهنما و نقشه راه را برای آن‌ها ایفا خواهد کرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودهن، همچنین افزود: جشنواره الگوهای برتر تدریس، می‌تواند انگیزه‌ای برای شور و تحرک در تدریس این درس و بروز و شکوفایی خلاقیت‌های تدریس در بین دبیران درس مربوطه باشد، همچنین در مرحله بالاتر باعث علاقمندی دانش‌آموزان به این درس شود و برای آن‌ها یک‌ درس کاربردی و موثر باشد.

او اذعان کرد: آموزش و پرورش و کارگروه درس تفکر رودهن، درصدد اجرای کارگاه‌های آموزشی با مدرسین با‌‌تجربه است که مهارت‌های لازم تدریس این درس را در اختیار همکاران منطقه قرار دهند، تا فرایند تدریس این درس در منطقه اصولی و تخصصی پیش برود. همچنین سعی ‌می‌کنیم فرایند‌های تشویقی برای همکاران شرکت کننده در این‌جشنواره را در دستور کار قرار دهیم .ضمن اینکه امیدواریم دو فرهنگی شرکت کننده در این دوره جشنواره بتوانند به مراحل بعدی صعود پیدا کنند و موفق شوند.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار