این باورها درباره کندر را فراموش کنید

تهران (پانا) - مزایای زیادی از کندر برای سلامتی از جمله بهبود آرتروز ، کاهش آسم و سلامت بهتر دهان ذکر کرده‌اند که به دلیل حمایت نکردن علم، این مزایا در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۵۳۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
این باورها درباره کندر را فراموش کنید

به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، هفت ادعا درباره کندر که شواهد کمی دارند؛

جلوگیری از دیابت کمک می کند؛
برخی مطالعات کوچک گزارش می دهند که کندر می تواند به کاهش سطح قند خون در افراد دیابتی کمک کند، با این حال مطالعات اخیر نشان می دهد، هیچ تاثیری نداشته است.

استرس ، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد؛
کندر ممکن است باعث کاهش رفتار افسردگی در موش شود ، اما هیچ مطالعه ای روی انسان انجام نشده است. مطالعات مربوط به استرس یا اضطراب نیز وجود ندارد.

خواص کندر برای قلب؛
برخی می گویند از بیماری قلبی جلوگیری می کند؛ کندر اثرات ضد التهابی دارد که ممکن است به کاهش نوع التهاب رایج در بیماری های قلبی کمک کند.با این حال، هیچ مطالعه مستقیمی بر روی انسان وجود ندارد.

خواص کندر برای پوست؛
پوست را صاف می کند، از روغن کندر به عنوان یک داروی طبیعی ضد آکنه و ضد چروک استفاده می شود. با این حال، هیچ مطالعه ای برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

خواص کندر برای حافظه؛
حافظه را بهبود می بخشد؛ مطالعات نشان می دهد که دوزهای زیاد کندر ممکن است به تقویت حافظه در موش صحرایی کمک کند. با این حال، هیچ مطالعه ای درباره انسان انجام نشده است.کاهش حافظه و مهارت‌های تفکر که به طور معمول با افزایش سن اتفاق می افتد. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف خوراکی کندر ممکن است حافظه حرکتی در مردان مسن را بهبود بخشد.

خواص کندر در قاعدگی (هورمون ها را متعادل می کند و علائم PMS را کاهش می دهد)

گفته می شود که کندر یائسگی را به تأخیر می اندازد و گرفتگی قاعدگی، حالت تهوع، سردرد و تغییرات خلقی را کاهش می دهد. هیچ تحقیقی این موضوع را تأیید نمی کند.

کندر ، باروری را افزایش می دهد؛
مکمل‌های کندر باعث افزایش قدرت باروری در موش های صحرایی می شوند، اما هیچ تحقیق انسانی در دسترس نیست.

در حالی که تحقیقات اندکی برای تأیید این ادعاها وجود دارد، از طرفی دیگر هم موارد اندکی برای انکار آن‌ها وجود دارد. با این حال ، تا زمانی که مطالعات بیشتری انجام نشود، می توان این ادعاها را باور غلط دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار