از سوی رهبر معظم انقلاب

مجلس بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی در قم برگزار شد

قم (پانا) - مجلس بزرگداشت ارتحال آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی امشب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسجد امام حسن عسگری(ع) قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مجلس بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی در قم برگزار شد

مجلس بزرگداشت نخستین شب ارتحال آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی امشب از سوی رهبر معظم انقلاب و با حضور علما، مسئولان و مردم، در مسجد امام حسن عسگری(ع) قم برگزار شد.

در این مراسم، حضرات آیات حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و آیات محمدعلی گرامی از اساتید حوزه علمیه، سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، سید احمد خاتمی مسئول دبیرخانه خبرگان رهبری، مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران، محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم، عباس کعبی از اعضای خبرگان رهبری و مسئولان دستگاه ها و نهادهای استان و جمع زیادی از مردم حضور داشتند.

حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه طی سخنانی در مراسم فوق اظهار کرد: ساده زیستی، جامعیت، صراحت لهجه، دفاع از اهل بیت(ع) و نظام اسلامی، آزاد اندیشی، شجاعت و حافظه قوی از خصوصیات و ویژگی هایی آن مرجع عالیقدر است.

وی با اشاره به اینکه دفاع سرسختانه از حریم اهل بیت(ع) از مشخصه های بارز آیت الله صافی بود، گفت: این مرجع تقلید به شدت در ارتباط با شیعه، روایت‌ها و سخنان اهل بیت حساس بود که اگر از سوی افراد مختلف و با انگیزه‌های متفاوت خدشه‌ای وارد شود، دفاع کند و در این زمینه نیز با کسی تعارف نداشت و با صراحت لهجه برخورد می‌کرد.

رفیعی تصریح کرد: آیت‌الله صافی مرید، همراه و یار بنیانگذار کبیر انقلاب بود؛ در تمام انتخابات‌ها شرکت کرد، مسئولان خدمت او می‌رفتند، به آنها تذکر می‌داد.

در این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، یاد و خاطره شیخ المراجع و گرامی داشته شد؛ همچنین عباس حیدرزاده خدمات مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی را یادآور شد و به یاد آن مرجع، مرثیه سرایی کرد.

پیکر آیت الله صافی گلپایگانی، تا ساعاتی دیگر به نجف اشرف منتقل می شود و پس از برگزاری مراسم تشییع در روز پنجشنبه در آن شهر، روز جمعه جهت خاکسپاری، به کربلا و حرم سیدالشهدا(ع) انتقال می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار