جلسه توجیهی مدرسین خبرگزاری پانا جهت آموزش دانش‌آموز خبرنگاران

کرمان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان کرمان در جلسه توجیهی مدرسین پانا جهت اجرای بسته تحولی آموزش خبرنگاران گفت خبرنگاری از مشاغل سختی است که از ظرافت خاصی هم برخوردار است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه توجیهی مدرسین خبرگزاری پانا جهت آموزش دانش‌آموز خبرنگاران

محمود رجبی پور گفت: خبرنگاری شغل حساس و مهمی است و با توجه به فضای مجازی فعلی باید با دقت و ظرافت بیشتری این کار انجام شود.

وی افزود: متاسفانه سواد رسانه ای رشد نکرده است. سواد رسانه ای مهارتی است که باید به نسل جوان آموزش بدهیم.

رجبی پور گفت: کرونا مانعی برای انجام کار خبرنگاران پانا نشد و سازمان دانش آموزی مهارت‌های زندگی را عملی به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

وی در ادامه گفت: بحث خبرنگاری یکی از مباحثی است که مستقیم دانش آموز را به میدان آورده و مشغول فعالیت می کند و جذب و نگهداشت نیروهای پانا یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان گفت: شما مدرسین ستون‌های استوار پانا هستید و جهت تدریس بهتر مباحث خبری مباحث را کارگاهی انجام دهید.

وی گفت: تمام مربیان سازمان دانش‌آموزی باید آموزش‌های خبرنگاری را دیده تا برای جذب پیشتازان خبرنگار با مشکلی مواجه نشوند.

رجبی پور گفت: بسته تحولی برای «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» تعریف کرده و باید با استناد به این سند دانش آموزان را به سمت اهداف مشخص هدایت کنیم و برای رشد فردی و اجتماعی دانش آموزان زمینه سازی کنیم.

وی همچنین گفت: سازمان دانش آموزی ۱۰۶ فعالیت را در دستور کار قرار دارد و کار سنگینی است که همه همکاران در حال اجرای آنها هستند و با حضور شما مدرسین، خبرگزاری پانا و سازمان دانش آموزی جان تازه ای گرفته و با وجود شما انتظار ما از پانا بیشتر می شود.

وی ضمن اشاره به دوره خبرنگاری که به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: دوره ها در شبکه شاد به صورت مجازی خواهد بود و باید نظارت دقیقی بر این آموزش صورت گیرد تا تمام دانش آموزان بهره کافی را از این دوره ها ببرند.

وی گفت: حضور همیشه در صحنه شما مدرسین باعث دلگرمی خبرنگاران می شود و پانا تشکلی است که تاثیرگذار بوده و در تمامی برنامه ها با انگیزه حضور دارد.

در انتها مدرسین گواهی دوره آموزش تکمیلی خود را دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار