بحری‌زاده خبر داد

برگزاری دوره‌های کیفیت‌بخشی برای مدرسین و دانش‌آموز خبرنگاران پانا

تهران (پانا) - مشاور وزیر و قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی به بیان اقدامات و فعالیت‌های این سازمان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پرداخت و آنان را در ۳ بخش فعالیت پیشتازان، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا تقسیم کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره‌های کیفیت‌بخشی برای مدرسین و دانش‌آموز خبرنگاران پانا

اسماعیل بحری‌زاده در نشست هیات امنای سازمان دانش‌آموزی که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جدید اجرای نسخه بازمهندسی شده تشکیلات پیشتازان سازمان آغاز شده است به بیان فعالیت شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ این سازمان پرداخت.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید کیفیت‌بخشی فعالیت‌ها را در دستور کار قرار داده ایم.

همکاری ۶ هزار دانش‌آموز خبرنگار با پانا

وی افزود: در حوزه تشکیلات پیشتازان جامعه مخاطب خود را بر روی ۳ میلیون نفر متوقف کردیم در حوزه خبرگزاری پانا سال گذشته ۹۲ هزار دانش‌آموز ثبت نام شدند که پس آن به ۲۶۰ مدرس کشوری آموزش‌های لازم ارایه شد و در سال تحصیلی گذشته در دومین گام بسته تحولی خبرگزاری پانا ۶ هزار دانش‌آموز آموزش و سپس به صورت فعال در سطح استان‌ها با پانا همکاری کردند.

بحری‌زاده ادامه داد: امسال قرار است تعداد دانش‌آموز خبرنگاران به 60 هزار نفر ارتقا یابد لذا در سال تحصیلی جدید ۵۴ هزار نفر که از این تعداد ۳۰ هزار نفر از دوره متوسطه اول و دوم و بقیه از دوره ابتدایی دوم هستند، آموزش داده می‌شود. همچنین برای ۲۶۰ مدرس کشوری نیز دوره‌های تکمیلی خواهیم داشت.

مشاور وزیر اظهار کرد: در حوزه مجلس دانش‌آموزی نیز در سال گذشته بیش از ۲۸ هزار نماینده دانش‌آموزان مشارکت داشتند. امسال حدود ۴۰۰ مجلس به تفکیک جنسیت در حدود 200 منطقه و ناحیه که مجلس دانش‌‌آموزی نداشتند به این تعداد اضافه شدند و اکنون تعداد ۱۵۱۳ مجلس در کشور با مشارکت ۳۶ هزار و ۱۳۰ نماینده دانش‌آموزی خواهیم داشت.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد ماموریت سازمان دانش‌‌آموزی زمینه‌سازی برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است لذا با طراحی پویش‌های مختلف، تلاش می‌شود بخشی از این زمینه سازی‌ها انجام شود.

راه یابی آثار ۱۱۶ هزار دانش‌آموز به کانال کشوری پویش‌های سازمان

وی با تشریح انواع پویش‌های برگزار شده سازمان در 6 ماهه اول سال 1400 تحت عناوین جشنواره‌های بهارانه و تابستانه شاد و سوگواره‌های ویژه ماه‌های محرم و صفر گفت: پویش‌های ما در قالب جشنواره‌های فصلی طراحی و اجرایی شده است. ۱۱۶ هزار دانش‌آموز ۲۸۰ هزار اثر در این پویش‌ها به کانال کشوری انتشار آثار راه پیدا کرده اند.

بحری زاده اضافه کرد: در حوزه مجلس دانش‌آموزی نیز تدوین پیش نویس سند دهمین دوره مجلس انجام و نشست‌های قطبی نماینده‌ها برگزار شده است. در حوزه پانا نیز مشارکت رای اولی‌ها و بسته انتخاباتی را داشتیم همچنین ۸ فعالیت در این خبرگزاری برای انتخابات طراحی شده بود که با موفقیت اجرا شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به اقدامات خبرگزاری پانا در ۶ ماهه اول سال اشاره و عنوان کرد: برگزاری مراسم روز خبرنگار و انعقاد تفاهم نامه خیرین مدرسه ساز با پانا از جمله این اقدامات است.

گفتنی است در این جلسه برخی از اعضای هیات امنای سازمان دانش‌آموزی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در این جلسه از سرود جدید سازمان دانش‌آموزی رونمایی و شال تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی به سرپرست وزارتخانه و اعضای هیات امنا اهدا شد همچنین بحری زاده به بیان توضیحاتی درباره کارکرد، نشان‌ها و علائم درج شده بر این شال تشکیلاتی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار