امیکرون هر دقیقه ۲ نفر را مبتلا می‌کند

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سرعت بسیار بالای شیوع اُمیکرون، اعلام کرد که بررسی آمارهای ابتلا در فارس نشان می‌دهد که هر ۳۰ ثانیه یک نفر در این استان به کرونا مبتلا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۲۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
امیکرون هر دقیقه ۲ نفر را مبتلا می‌کند

به گزارش ایسنا، سید وحید حسینی دوشنبه ۱۱ بهمن در چهارصد و هشتادمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ علوم پزشکی شیراز، ضمن ابراز نگرانی نسبت افزایش شدید آمارهای ابتلا به کرونا، به دلیل شدت سرایت پذیری و گستردگی سریع سویه کرونای اُمیکرون، گفت: طی شبانه روز گذشته، با روند قابل توجه افزایش موارد ابتلا به کرونا مواجه بوده ایم که این آمار مجموعه سلامت را بسیار نگران کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در حال حاضر واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس می تواند ابتلا به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهد، بنابراین ضرورت دارد افرادی که تاکنون هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند و یا تزریق دُز سوم واکسن خود را به تعویق انداخته اند، نسبت به این امر اقدام کنند.

حسینی با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کروناویروس، از آمادگی کامل بیمارستان ها و مراکز درمانی استان برای مقابله با موج ششم کروناویروس خبر داد و توصیه کرد: عدم تکمیل فرایند واکسیناسیون و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس، باعث بحرانی تر شدن و ضعیت استان و ایجاد عوارض و آسیب های جبران ناپذیری می شود.

افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا در فارس

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه موارد ابتلای خانوادگی ناشی از کروناویروس رو به افزایش است، تاکید کرد: لازم است افراد در صورت داشتن علائم مشکوک به کروناویروس، از خود درمانی بپرهیزند و ضمن مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، اصول قرنطینه را رعایت کنند تا از ابتلای دیگر اعضای خانواده جلوگیری شود.

حسینی از تمام مسئولان دستگاه های اجرایی استان فارس درخواست کرد تا برای جلوگیری از بحرانی تر شدن وضعیت این استان، نظارت بیشتری بر اماکن پرتردد در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک داشته باشند.

او در ادامه این نشست، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در مناطق مختلف استان و آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان را ارزیابی کرد.

بررسی میزان اشغال تخت های بیمارستانی و ویژه، عملکرد تیم های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه، وضعیت میزان داروهای موردنیاز، از دیگر محورهای مورد بررسی سرپرست دانشگاه در نشست امروز بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار